Contagiar el desig de
llegir és com contagiar qualsevol altra convicció profunda: només es pot
aconseguir, o millor intentar, sense imposicions, per simple contacte, imitació
o seducció.
Emili Teixidor
Una de les activitats de
centre més ben valorades pels alumnes de 1r i 2n d'ESO són els 30 minuts de
lectura diària.
També poden:
• Escriure la seva opinió
sobre el llibre, l'argument o l'estil d'escriptura.
• Portar un registre dels
llibres llegits durant el curs.
• Fer un resum, anotar una
cita o frase.
• Fer un dibuix, esquema o
il·lustració.
• ...
Cada llibreta ha estat
“tunejada” a gust de cada lector. A l'hora d'Educació Visual i, amb la
col·laboració de les professores de la matèria, els alumnes han pogut crear la
portada del seu quadern.
En definitiva, la llibreta
de lectura és personal i serveix per recollir sensacions, opinions, dibuixos,
recomanacions...
Aquestes en són unes
mostres.
En motiu del lliurament
del sisè premi de la Fundació JVV i de la celebració de la
diada de Sant Jordi, s'exposarà una mostra de les millors llibretes de lectura
que han elaborat els alumnes de 1r i 2n d'ESO a la Rambla Dolors Condom
(passadís davant del teatre).
+ Info sobre el temps de lectura a l’eduació secundària a
l’enllaç:
+ Info sobre el premis de la Fundació Jaume Vicens Vives:
http://ins-jvicensvives.xtec.cat//web/activitats/2014-2015/premi%20fundacio%20jvv/premifundacio.php
Fina
Planadevall, Ester Robles i Antònia Vilaplana
Professorat
impulsor de l’Impuls de la Lectura