dimecres, 25 de febrer del 2015

ELS ALUMNES DEL FRACTAL ES PRESENTEN

Ja fa uns quants cursos que alumnat de 4t fa pràctiques a empreses dins el seu horari escolar. Aquestes pràctiques, conegudes com a Projecte Fractal i coordinades pel professor Toni Cosgaya, els poden ajudar a treure’s el graduat, així com també els permet adquirir experiència en el món laboral.

Què en pensen els 8 alumnes d’enguany? A continuació en teniu un tast a partir de les reflexions de 3 d’ells.

ESTEFANIA NASSUI 4t B

Jo al Projecte Fractal vaig al Col·legi Mare de Déu del Mont a fer d'ajudant de professora de P3, P4 i P5.

Fem classes molt divertides com els espais, que consisteixen en fer 4 grups de 5 o 6 nens i cadascun fa les seves activitats com són pintar, retallar, fer jocs, etc.

Ajudo els nens petits a fer la feina i, sobretot, a la professora. I és que a vegades és difícil que una sola professora pugui fer tota la feina.

També ajudo a l’hora del menjador. Allà estan tots barrejats, P3, P4 i P5. Molts cops els petits van més lents i ajudem a donar-los el menjar, a posar el menjar a taula... Les postres, per exemple una poma, les hem de pelar.

Quan acabem, anem 45 minuts al pati a jugar o si algun nen o nena vol anar a dormir també ho pot fer i em quedo jo amb ella... però rarament volen dormir.

Els nens són molt macos, m'agraden molt i pot ser que una altra persona no li agradi perquè no se li dóna bé o simplement perquè no li agraden els nens petits.


JÚLIA HEREDIA 4t D

Hola, em dic Júlia Heredia i sóc de 4t D. Estic fent el Projecte Fractal a l'Escola Font de la Pólvora, amb els nens i nenes de P3 i P4.

A l'escola em tracten molt bé , els nens i nenes m'estimen molt. Al matí cantem el “Bon Dia” i posem el nom dels nens al seu entrepà. A les 10:30 esmorzem. A les 11 sortim al pati fins a les 11:45. Després fem música o psicomotricitat.

De vegades em quedo a classe amb els nens perquè la professora ha de fer alguna altra cosa.

M'agrada molt venir a fer el Fractal a l'escola i crec que aconseguiré el graduat en ESO perquè m'estic esforçant molt.


KINVERLY DE LA CRUZ 4t D

Em dic Kinverly de la Cruz, faig 4t D d'ESO i faig el Projecte Fractal a l'Escola Annexa.

Sóc practicant a l'escola, i vaig a cuidar i a ajudar els nens i també a ensenyar-los. Al matí es posen fila per a anar a classe, ja que hi ha moltes escales per pujar. Jo els ajudo a pujar-les i també a pujar carpetes o llibres.

Quan arribem a classe els ajudo a treure's les jaquetes, a esmorzar i a controlar les agendes. També a obrir les motxilles. A continuació ens posem fent una rotllana per escoltar la professora. Alguns nens o nenes són força trapelles i se'ls ha d'avisar. O també els agafo i els faig seure a la meva faldilla.

Després d'una estona d'escoltar la professora, toca esmorzar i, a continuació, es fan els espais o anem a la socioteca. Quan és hora del pati, vaig a la cuina, agafo una safata amb els gots els nens i els porto a la cuina perquè els rentin.

A continuació vaig al pati. En aquest moment m'ho passo molt bé, tinc molt de “carinyo” als nens i nenes, són molt macos i me'ls estimo.

Això és una mica tot el que faig. He après moltes coses, m'alegro molt de fer el projecte, és una experiència totalment nova.