La
tarda del dimecres 15 de març una quinzena alumnes de l'aula d'acollida de l'institut Jaume Vicens Vives de primer, segon i tercer d'ESO van
representar el conte «Els beneits no se saben comptar» a la biblioteca Carles
Rahola de Girona. Dos dies més tard van tornar a representar el contes davant
d'alumnes de P3 i P4 de l'escola Annexa.
Els
alumnes de primer eren Czarine Jesrylle Rumbaoa, Yassir Zannouti,
Melani Mamani Corrales, Sarah Patoux i Diego Fernando Meza Pérez. De segon, era Sherlly Michelle Escobar Calix. I els alumnes de tercer eren Xiaojian Chen, Mohamed Konteh Tunkara, Abdullah Abdullah, Kevin Patoux,
Mohammed Zannouti, Krysta Gabriela Sosa Bonilla, Bedjina Fenelon, Ashley
Daniela Laínez Contreras i Jamil Mamani Corrales.
A l'Annexa |
Durant setmanes van estar llegint, memoritzant i assajant el text del contes, però mai van poder assajar tots junts perquè no coincidíem a les hores de classe i, fins i tot el dia de l'assaig general, una alumna va posar-se malalta.
També
va ser molt divertit construir una porta d'ascensor amb la caixa de cartró
d'una nevera i poder usar la porta que s'obre de veritat del teatre de
l'institut que els alumnes del professor Josep Micaló ens van restaurar.
Per
a alguns dels alumnes va ser un veritable repte memoritzar el paper i,
sobretot, parlar davant d'un públic. És veritat que la majoria dels espectadors
eren molt petits, però també hi havia pares i avis, les bibliotecàries i els
voluntaris d'Òmnium.
A la Biblioteca Carles Rahola |
Vam
enregistrar un vídeo de la teatralització per poder aprendre dels errors i vam
fer fotos per poder-les publicar al blog.
Aquesta
activitat forma part del programa Arrelarreu
Contes que promou l'entitat Òmnium Gironès, amb la col·laboració del
Departament d’Ensenyament de la Generalitat i l'ajuntament de Girona.
Consisteix que alumnes de secundària de diferents nacionalitats expliquin de
manera teatralitzada contes a les biblioteques públiques de Girona i als
centres educatius propers al seu institut amb l'objectiu de promoure la cohesió
social, la interculturalitat i l’ús social del català a través de millorar
l’expressió oral i escrita i també l’autoestima reforçant les capacitats i la
seguretat dels alumnes.
L’Arrelarreu
potencia l’accés a la llengua catalana com a llengua comuna dins un marc
plurilingüe de respecte per totes les llengües d’origen, amb incidència
especial en la pràctica de la llengua catalana com a pròpia del país
d’acollida. A més, promou la construcció d’un sentit de ciutadania capaç de
donar, davant el fenomen de la immigració, una resposta respectuosa amb els
valors bàsics de la democràcia i el respecte pels Drets Humans, oferint als alumnes
nouvinguts un espai ciutadà que els ofereixi igualtat d’oportunitats.
Antònia
Vilaplana
Tutora
de l’aula d’acollida