divendres, 31 de març del 2017

ARRELARREU CONTES

La tarda del dimecres 15 de març una quinzena alumnes de l'aula d'acollida de l'institut Jaume Vicens Vives de primer, segon i tercer d'ESO van representar el conte «Els beneits no se saben comptar» a la biblioteca Carles Rahola de Girona. Dos dies més tard van tornar a representar el contes davant d'alumnes de P3 i P4 de l'escola Annexa.

Els alumnes de primer eren Czarine Jesrylle Rumbaoa, Yassir Zannouti, Melani Mamani Corrales, Sarah Patoux i Diego Fernando Meza Pérez. De segon, era Sherlly Michelle Escobar Calix. I els alumnes de tercer eren Xiaojian Chen, Mohamed Konteh Tunkara, Abdullah Abdullah, Kevin Patoux, Mohammed Zannouti, Krysta Gabriela Sosa Bonilla, Bedjina Fenelon, Ashley Daniela Laínez Contreras i Jamil Mamani Corrales.

A l'Annexa

Durant setmanes van estar llegint, memoritzant i assajant el text del contes, però mai van poder assajar tots junts perquè no coincidíem a les hores de classe i, fins i tot el dia de l'assaig general, una alumna va posar-se malalta.

També va ser molt divertit construir una porta d'ascensor amb la caixa de cartró d'una nevera i poder usar la porta que s'obre de veritat del teatre de l'institut que els alumnes del professor Josep Micaló ens van restaurar.

Per a alguns dels alumnes va ser un veritable repte memoritzar el paper i, sobretot, parlar davant d'un públic. És veritat que la majoria dels espectadors eren molt petits, però també hi havia pares i avis, les bibliotecàries i els voluntaris d'Òmnium.

A la Biblioteca Carles Rahola

Vam enregistrar un vídeo de la teatralització per poder aprendre dels errors i vam fer fotos per poder-les publicar al blog.

Aquesta activitat forma part del programa Arrelarreu Contes que promou l'entitat Òmnium Gironès, amb la col·laboració del Departament d’Ensenyament de la Generalitat i l'ajuntament de Girona. Consisteix que alumnes de secundària de diferents nacionalitats expliquin de manera teatralitzada contes a les biblioteques públiques de Girona i als centres educatius propers al seu institut amb l'objectiu de promoure la cohesió social, la interculturalitat i l’ús social del català a través de millorar l’expressió oral i escrita i també l’autoestima reforçant les capacitats i la seguretat dels alumnes.

L’Arrelarreu potencia l’accés a la llengua catalana com a llengua comuna dins un marc plurilingüe de respecte per totes les llengües d’origen, amb incidència especial en la pràctica de la llengua catalana com a pròpia del país d’acollida. A més, promou la construcció d’un sentit de ciutadania capaç de donar, davant el fenomen de la immigració, una resposta respectuosa amb els valors bàsics de la democràcia i el respecte pels Drets Humans, oferint als alumnes nouvinguts un espai ciutadà que els ofereixi igualtat d’oportunitats. 
Antònia Vilaplana
Tutora de l’aula d’acollida