dimarts, 16 de juny del 2015

LA BET FRADERA I EL SEU BLOG: STIRLING FASHION

LA BET FRADERA I EL SEU BLOG: STIRLING FASHION
La Bet Fradera està fent actualment 4t d’ESO al nostre institut, i és coneguda perquè té un blog de moda, l’Stirling Fashion, on hi penja les seves creacions. La intenció de la Bet és anar a fer el batxillerat artístic a l’institut Sobrequés per així poder ampliar els seus coneixements en aquest camp que l’apassiona, el del disseny i la moda, i arribar algun dia a poder viure d’aquesta seva afició.

És per això que, abans no comenci aquesta nova etapa, hem volgut fer-li aquesta entrevista, per tal de saber com va fer els primers passos dins el món de la costura, com aquesta afició s’ha anat convertint en el leit motiv de la seva vida, quins són els objectius que la motiven i quins són els seus projectes de futur.


Bon dia, Bet. Comencem pel principi: quan vas començar a cosir?
Quan era petita i veia la meva mare o la meva àvia cosint els deia que jo també volia fer-ho, i em van ensenyar a fer algun coixí, ninos... Però en aquell moment no em pensava que acabaria fent-me roba i volent-me dedicar a això.

I què en diu la teva família, ara que veu el que estàs fent?
La meva mare està encantada, perquè com que a ella també li agrada tot aquest tema, molts caps de setmana ens els passem totes dues cosint. I per part del meu pare, està molt content que em faci jo la roba i que tingui tan clar el que vull fer.

I com has passat de cosir un coixí, a fer peces de roba? Ens pots explicar com has anat evolucionant?
Al principi vaig començar cosint una samarreta bàsica de tires, i després vaig anar fent peces més complicades i elaborades, pantalons, jerseis... Compro la tela i, depenent de la que trio, faig una cosa o una altra.

On fas les teves creacions?
Els dissabtes al matí vaig a un club de costura, o si no a casa pel meu compte tinc una màquina de cosir i molt de material per anar treballant les estones que tinc lliures.

A l’hora de realitzar una peça de roba, quina és la teva inspiració i quin és el teu estil?
Principalment l’Instagram, perquè veig fotos de roba que porta la gent, i m’inspiro. Si no també em fixo en el que veig a les revistes, o simplement quan veig alguna cosa que porta la gent del carrer i m’agrada, ho intento fer. El que normalment faig és fer una barreja de dos peces de roba que m’agradin i així en surt una de nova i diferent.

Pel que fa a l’estil, principalment creo roba que em pugui posar diàriament, que no sigui gaire diferent, perquè, si no, no me la posaria mai, i tampoc tinc edat per portar roba gaire extravagant. Però últimament estic fent coses més diferents, com alguna samarreta amb tota l’esquena oberta, armilles... A mi m’agrada vestir de  manera que ningú porti el que jo porto i, tot i que no tinc cap estil en concret perquè un dia puc vestir d’una manera i el següent anar totalment diferent, l’important per a mi és que els conjunts ressaltin.

Has pensat a vendre la roba que crees?
Sí que ho he pensat, però és clar, com que dedico tant de temps a cada peça, si n’he de fer una segona d’igual, m’avorreixo. Així que prefereixo fer nous dissenys, i com que les peces que faig les faig pensant en el meu gust, doncs quan l’acabo i m’agrada me la quedo per a mi.

I pensant en el futur... Quan vas decidir que t’hi volies dedicar professionalment? I què vols fer exactament?
Des de petita que sóc molt manetes i sempre m’ha agradat fer aquest tipus de coses, i crec que quan vaig acabar 6è de primària més o menys ja em va venir la idea al cap de fer disseny, perquè tot aquest tema de la moda i el vestir sempre m’ha encantat. Pel que fa al meu futur professional, vull estudiar disseny de moda, i m’agradaria, en un futur, tenir la meva pròpia marca de roba, i dissenyar-la i fer-la jo mateixa.

I ho veus viable, ser dissenyadora i viure d’això?
Jo crec que sí, que és tan viable com totes les altres feines: si t’agrada i hi poses ganes, faràs el possible perquè surti bé i ho podràs fer tota la vida sense cap problema. Jo crec que el que es necessita és tenir imaginació, i paciència per saber desfer si no surt bé.

Si et sembla bé, parlarem del teu blog. Què ens en pots dir?
Bé, tot va començar quan una amiga de la meva mare em va dir que fer un blog seria una bona idea per introduir-me en tot aquest món, i que així la gent podria veure les meves creacions. Me’l vaig fer, inspirant-me en diferents blogs de famosos, i ara ja fa un any que el tinc. A part, també tinc un Instagram que  es diu Stirling Fashion, on hi ha fotos del blog, i que cada vegada intento actualitzar més sovint.

I com se’t va acudir el nom d’Stirling Fashion?
Perquè el meu pare em diu “Stirling» des de petita, i quan estava pensant quin nom posar al blog, tothom em va dir que hi posés aquest, ja que era una cosa que no sabia gaire gent però que per a mi té un sentit.

I per últim... Com et veus d’aquí a deu anys?
M’agradaria estar estudiant a Milà, a Barcelona o a Londres, és a dir, en alguna ciutat «de la moda»; tenir la meva pròpia marca de roba, i tenir tot el que he somiat. Espero que tot em surti bé.

Nosaltres també ho desitgem. Molta sort, Bet!