dilluns, 5 de juny del 2017

TEXTOS PREMIATS ALS JOCS FLORALS (1)

Al blog us anirem penjant els textos premiats enguany als Jocs Florals d’enguany de l’Ajuntament de Girona. De moment ens han arribat els següents.

Fotografia: Ajuntament de Girona

Pluja natural
El sol treu el cap
per darrera el turó
amb barret boirós.

Les primeres pluges
remullen la terra
lentament, gota a gota.

Els insectes s’amaguen
amb l’esperança
que torni el sol.

El bosc s’apaga
i la pluja acaba,
la nena dorm.
Sara Lorman (alumna de 3r d’ESO)
Guanyadora de poesia, englantina, categoria 2n cicle d’ESO

Ardent i serena
Si em veig avui dansant dins les onades,
quan el blau del mar abrusa la nit;
aclucaré els ulls, cridant d'amagades:
sé on m'esperes, funàmbul delit.

Desveles el secret de les mirades,
el teu incendi tem i encén el rugit.
No l’ofeguis perquè serà debades,
com crema la follia del teu pit!

De nacre marí és la meva armadura,
lliure i serena als teus ardents matins.
Quan al crepuscle em cremes amb bravura,

la teva espurna traça els meus camins;
mentre un secret la plenamar murmura:
sol i lluna es busquen mar endins.

Maria Prat  (alumna de 1r de batxillerat)
Guanyadora de poesia, flor natural, categoria batxillerat