dilluns, 26 de juny del 2017

TEATRE MUSICAL A 3r D'ESO. CURS 2016-2017: VALORACIONS DEL PÚBLIC

Fa uns dies us vam resumir les dues actuacions que l'alumnat de Teatre Musicalde 3r d'ESO ha fet enguany: "Contes per telèfon" de Gianni Rodari; i "Grease" i "Walt Disney", aquesta última amb la participació de l'alumnat de 4t que el curs passat feia Teatre Musical.

En ambdós casos, l’opinió del públic és positiva. Tot i això, també hi ha valoracions que no ho són tant; encertades i ben observades però, si ens ho permeteu, les obviarem i les reservarem només pels interessats perquè ja en són prou d’autocrítics, i perquè des d’aquí el que voldríem és animar-los (i animar a d’altres) i engrescar-los (i, per què no, a arriscar-se, també) en projectes que, com aquests, permeten desplegar tot un ventall d’habilitats i estratègies que els permeten desenvolupar-se com a persones i treballar i col·laborar amb d’altres per tirar endavant un repte en comú.

Fotografia: Olga Miralles (alumna de 3r d'ESO)
En general, coincideixen en què:
- “Les actuacions van estar molt ben preparades, i els nens i nenes que actuaven se'ls veia decidits, alguns més que altres. Les històries m'han agradat moltissim, la primera per la història en si, i la segona per la part cantada.“ (Helena Gayolà, ESO2).
- “El que passava a l’escena estava ben preparat” (Sergi Matamala, ESO1)
- “La il·luminació estava perfecte” (Alba Pallarès, ESO1)
- “Llàstima que alguns alumnes del públic no paraven de cridar i parlar” (Lua Rovira, ESO1)

Ens plau constatar, també, que els alumnes que participen en activitats com a públic són conscients del que suposa assistir a un espectacle escènic en directe.
- “Va estar bé gaudir d’aquell teatre musical, espectacular. Gràcies per compartir-ho amb nosaltres". (Nora Gorris, ESO2)
- “Crec que és per felicitar-los per la feina feta” (Arnau Parareda, ESO2)

Dues actuacions, dues experiències per Carlota Sagnier, 2n B ESO

El passat 12 de juny els alumnes de 2n i 4t d’ESO vam anar al teatre a veure dues actuacions dels nens i nenes de 3r i 4rt d'ESO en les que es combinava teatre, música, dansa i moviment. Van començar els de 3r. De bon començament ja vaig reconèixer l’actuació. Es tractava de GREASE, un musical de fa molts i molts anys. Va ser divertit perquè es notava que els ators i actrius s'ho passaven bé! La segona actuació, el musical WALT DISNEY, em va agradar moltíssim! Les veus, la música, la lletra... Totes les cançons eran temes de pel·lícules de Disney, i tenien relació amb l’argument de l’obra, que tractava de l’últim dia de curs. La tornaria a veure moltíssimes vegades més. En les dues actuacions, els llums i la música concordaven amb les escenes dels musicals. Els tècnics d’il·luminació i so ho van fer molt bé!

Finalment, veiem què han dit alguns alumnes d’ESO1 de cada actuació de final de curs, “Grease” i “Walt Diseny”.

Fotografia: Aniol Novas (alumne de 4t d'ESO)

De “Grease” han comentat que “el diàleg estava ben preparat, i jo que he vist la película, s'entenia molt i es notava perfectament quin musical era” (Alba Pallarès, ESO1). “Em va agradar com actuaven, ja que ho feien amb certa seguretat.” (Maite Peña, ESO1). “El vestuari estava molt aconseguit. El canvi de vestuari estava super bé, i el feien molt ràpid” (Lua Rovira, ESO1). “Encara que a vegades no se sentien clarament els diàlegs, s’entenia amb només la representació” (Uxía Paz, ESO1). “Alguns actuaven millor i no van riure en cap moment; alguns altres sí que van riure. Però, sincerament, jo tambè m'hagués fet riure algun moment.” (Alba Pallarès, ESO1). “Es notava que estava molt treballat” (Joana Marés, ESO1).
I del musical “Walt Diseny”, opinen que “hi havia noies que cantaven impresionament bé” (Uxía Paz, ESO1). “Algunes noies cantaven millor que d’altres; alguna va fer algun "gall", però jo no m'hagués atrevit en cap moment a sortir allà al davant a cantar”. (Alba Pallarès, ESO1). “Una de les coses que em va agradar més va ser l’expressió corporal de totes” (Maite Peña, ESO1). “L’atrezzo (...) trobo que està prou bé ja que en una escola no hi ha les millors coses per fer de decorat” (Maite Peña, ESO1). “Va ser bastant emocionant ja que fins it tot van fer que el públic es posés a cantar”. (Arnau Parareda, ESO2)


Fotografia: Aniol Novas (alumne de 4t d'ESO

Tot plegat ens fa pensar que el que anem treballant des del departament de música va donant els seus fruits. I és que no només treballem l’expressió artística i altres competències, sinó que també intentem desenvolupar l’esperit crític. Creiem que cal saber valorar un espectacle musical des de tots els seus aspectes: artístics i tècnics; observar els aspectes reexits per lloar-los, i detectar els problemes i mancances per poder-los anar polint i millorant, etc. 

Marta Orts Alís
Professora de Teatre Musical