Fa uns dies us vam resumir les dues actuacions que l'alumnat de Teatre Musicalde 3r d'ESO ha fet enguany: "Contes per telèfon" de Gianni Rodari; i "Grease" i "Walt Disney", aquesta última amb la participació de l'alumnat de 4t que el curs passat feia Teatre Musical.
En ambdós casos, l’opinió del
públic és positiva. Tot i això, també hi ha valoracions que no ho són tant;
encertades i ben observades però, si ens ho permeteu, les obviarem i les
reservarem només pels interessats perquè ja en són prou d’autocrítics, i perquè
des d’aquí el que voldríem és animar-los (i animar a d’altres) i engrescar-los
(i, per què no, a arriscar-se, també) en projectes que, com aquests, permeten
desplegar tot un ventall d’habilitats i estratègies que els permeten
desenvolupar-se com a persones i treballar i col·laborar amb d’altres per tirar
endavant un repte en comú.
Fotografia: Olga Miralles (alumna de 3r d'ESO) |
En general, coincideixen en
què:
- “Les actuacions
van estar molt ben preparades, i els nens i nenes que actuaven se'ls veia
decidits, alguns més que altres. Les històries m'han agradat moltissim, la
primera per la història en si, i la segona per la part cantada.“ (Helena Gayolà, ESO2).
- “El que passava a
l’escena estava ben preparat” (Sergi
Matamala, ESO1)
- “La il·luminació
estava perfecte” (Alba Pallarès, ESO1)
- “Llàstima que
alguns alumnes del públic no paraven de cridar i parlar” (Lua Rovira, ESO1)
Ens plau constatar, també,
que els alumnes que participen en activitats com a públic són conscients del
que suposa assistir a un espectacle escènic en directe.
- “Va estar bé
gaudir d’aquell teatre musical, espectacular. Gràcies per compartir-ho amb
nosaltres". (Nora Gorris, ESO2)
- “Crec que és per
felicitar-los per la feina feta” (Arnau
Parareda, ESO2)
Dues actuacions, dues experiències per Carlota Sagnier, 2n B ESO
El
passat 12 de juny els alumnes de 2n i 4t d’ESO vam anar al teatre a veure
dues actuacions dels nens i nenes de 3r i 4rt d'ESO en les que es combinava
teatre, música, dansa i moviment. Van començar els de 3r. De bon començament
ja vaig reconèixer l’actuació. Es tractava de GREASE, un musical de fa molts
i molts anys. Va ser divertit perquè es notava que els ators i actrius s'ho
passaven bé! La segona actuació, el musical WALT DISNEY, em va agradar
moltíssim! Les veus, la música, la lletra... Totes les cançons eran temes de
pel·lícules de Disney, i tenien relació amb l’argument de l’obra, que tractava
de l’últim dia de curs. La tornaria a veure moltíssimes vegades més. En les
dues actuacions, els llums i la música concordaven amb les escenes dels
musicals. Els tècnics d’il·luminació i so ho van fer molt bé!
|
Finalment, veiem què han dit
alguns alumnes d’ESO1 de cada actuació de final de curs, “Grease” i “Walt
Diseny”.
Fotografia: Aniol Novas (alumne de 4t d'ESO) |
De
“Grease” han comentat que “el diàleg estava ben preparat, i jo que he vist la
película, s'entenia molt i es notava perfectament quin musical era” (Alba Pallarès, ESO1). “Em va agradar
com actuaven, ja que ho feien amb certa seguretat.” (Maite Peña, ESO1). “El vestuari estava molt aconseguit. El canvi
de vestuari estava super bé, i el feien molt ràpid” (Lua Rovira, ESO1). “Encara que a vegades no se sentien clarament
els diàlegs, s’entenia amb només la representació” (Uxía Paz, ESO1). “Alguns actuaven millor i no van riure en cap
moment; alguns altres sí que van riure. Però, sincerament, jo tambè m'hagués
fet riure algun moment.” (Alba
Pallarès, ESO1). “Es notava que estava molt treballat” (Joana Marés, ESO1).
I del musical “Walt
Diseny”, opinen que “hi havia noies que cantaven impresionament bé” (Uxía Paz, ESO1). “Algunes noies
cantaven millor que d’altres; alguna va fer algun "gall", però jo
no m'hagués atrevit en cap moment a sortir allà al davant a cantar”. (Alba Pallarès, ESO1). “Una de les
coses que em va agradar més va ser l’expressió corporal de totes” (Maite Peña, ESO1). “L’atrezzo (...)
trobo que està prou bé ja que en una escola no hi ha les millors coses per
fer de decorat” (Maite Peña, ESO1). “Va ser bastant emocionant ja que fins it
tot van fer que el públic es posés a cantar”. (Arnau Parareda, ESO2)
|
Fotografia: Aniol Novas (alumne de 4t d'ESO |
Tot plegat ens fa pensar que
el que anem treballant des del departament de música va donant els seus fruits.
I és que no només treballem l’expressió artística i altres competències, sinó
que també intentem desenvolupar l’esperit crític. Creiem que cal saber valorar
un espectacle musical des de tots els seus aspectes: artístics i tècnics;
observar els aspectes reexits per lloar-los, i detectar els problemes i
mancances per poder-los anar polint i millorant, etc.
Marta Orts Alís
Professora de Teatre Musical