dilluns, 18 de febrer del 2013

INTERCANVI GIRONA-TØRRING

Els alumnes de 1rB de Batxillerat van anar a Dinamarca en el marc del Programa d’Intercanvis de l'institut Jaume Vicens Vives, concretament a un petit poble anomenat Torring, situat al centre de la península. Es tractava d’un viatge molt esperat pels estudiants, tant pels danesos comels catalans. Abans del viatge tots es van posar en contacte via Facebook per poder-se conèixer una mica abans de la primera trobada. L'alumna Betty Bayona ens explica les activitats realitzades durant aquesta setmana.

Dilluns 18/2/2013
Vam sortir de l’aeroport de Girona al migdia, i després d’un viatge de tres hores vam arribar a l’aeroport de Billbund, on ens esperaven les famílies daneses amb moltes ganes de conèixer-nos. Vam estar el primer vespre amb les famílies corresponents.

Dimarts 19/2/2013
Aquest dia vam anar a l’institut, on ens van fer una explicació per part de la direcció del centre Gymnasium per presentar-nos l’institut, el país, la ciutat... i sobretot per conèixer un altre sistema educatiu. Després ens van ensenyar les instal·lacions i les aules. Els alumnes catalans també els vam parlar de Catalunya, la qual cosa els va interessar molt.
Vam assistir a una classe d’anglès i a una altra de castellà, i vam notar que el sistema de fer les classes era molt diferent del nostre, fins i tot els horaris: cada classe era d’una hora i 30 minuts.

Dimecres 20/2/2013
Ens van fer una exposició sobre els víkings a l’institut i ens van proposar de fer un treball sobre aquests que consistia a estudiar el víkings en diferents països o ciutats. Aquesta activitat només va ser realitzada pels alumnes catalans.
Seguidament vam anar al Museu dels Víkings situat a Gelling, un poble molt proper. Allà ens van fer una visita guiada i ens van explicar la seva manera de viure i els seus orígens en aquelles terres. Després de la visita vam fer unes activitats relacionades amb aquesta cultura. També vam fer una visita a l’església i al cementiri que pertanyia al museu.

Dijous 21/2/2013
Al matí vam agafar l’autobús per anar a la ciutat d'Aarhus, on vam fer una visita de la ciutat vella: cases, botigues i carrers es conserven com en l’antiguitat. Seguidament vam fer unes activitats relacionades amb la ciutat vella. Llavors vam visitar la part moderna de la ciutat, on vam entrar a un altre museu sobre els víkings i van visitar la catedral. Ens van deixar temps lliure per acabar de fer una visita a la ciutat.

Divendres 22/2/2013
Al matí vam fer l'exposició oral en anglès i castellà del nostre treball dels víkings davant dels estudiants danesos. Seguidament vam anar a visitar l’església protestant del poble de Torring.
Després de la visita vam tornar a l’institut i vam jugar un torneig de futbol amb els alumnes danesos. A la tarda vam assistir a la festa que aquests havien organitzat per a nosaltres.

Dissabte 23/2/2013
Vam anar d’excursió a la impressionant ciutat de Copenhaguen, capital de Dinamarca. El viatge va ser llarg, tres hores d’anada i tres hores de tornada. Allà vam visitar el barri hippy i la famosa Sirena de Copenhaguen, escultura de l'artista Edvard Eriksen. Finalment ens van deixar unes quantes hores lliures per acabar de visitar aquesta  ciutat magnífica.

Diumenge 24/2/2013
Vam tenir tot el dia lliure per estar amb les famílies daneses.

Dilluns 25/2/2013
Les famílies ens van portar a l’aeroport i es van acomiadar de nosaltres. Vam arribar a Girona cap al migdia.

En resum, ha estat una gran experiència, he pogut veure la manera de viure, els hàbits, les tradicions i els costums de la gent de Dinamarca. També he pogut conèixer un altre sistema d’educació. Recomano anar-hi ja que ha resultat una experiència única.