14/15 FEBRER: REALITZACIÓ DE LES PROVES
Dijous 14 de febrer
A les 9 del matí, per segon any consecutiu, van començar les proves d'avaluació externa de 4t d'ESO que permetran saber si els joves han assolit les competències i els coneixements bàsics en els àmbits de llengua (catalana, castellana i estrangera) i matemàtiques. Es van dur a terme els exàmens de llengua catalana i de matemàtiques.
Pel que fa al contingut de les proves, en la de català els alumnes van haver de llegir dos textos (un fragment d'El quadern gris, de Josep Pla, i un altre sobre l'espia Joan Pujol, àlies "Garbo", extret de Wikipèdia) i resoldre les respectives comprensions lectores. Finalment calia fer una redacció sobre la sensació d'alegria o tristesa que produeixen els aniversaris. L'objectiu principal és saber si els estudiants s'expressen de manera clara i coherent i fan ús d'un lèxic adequat. La prova de matemàtiques contenia activitats de càlcul, de relació, d'espai, de forma i mesura i d'estadística. Entre d'altres problemes, els alumnes havien de resoldre els desnivells que un vehicle pot trobar en una carretera i calcular les hores d'ús d'unes instal·lacions esportives i el repartiment de beneficis en un negoci.
Com l'any passat, els exàmens van ser repartits, vigilats i recollits per aplicadors externs, és a dir, professors d'altres centres que van venir al nostre institut. Abans de començar, van passar llista i van donar a conèixer les normes bàsiques. Dani Bartomeu, professor de Llengua catalana del Vives, ens explicava la seva experiència com a aplicador: Els dies 14 i 15 de febrer alguns professors del centre: Pilar Escriche (anglès), Isabel López (matemàtiques), Aurora Osuna (castellà) i jo mateix vam haver d'anar a diferents centres de Girona a fer d'aplicadors de les proves diagnòstiques de 4t d'ESO. El centre que se'm va assignar va ser La Salle de Girona, i la meva tasca va consistir a repartir els exàmens de cada matèria (català, matemàtiques, castellà i anglès) i vigilar els alumnes durant la realització dels exàmens. Va ser una bona experiència que em va permetre visitar un altre institut de secundària i veure'n el seu funcionament, amb aspectes idèntics al nostre i d'altres de diferents.
Dijous 14 de febrer
A les 9 del matí, per segon any consecutiu, van començar les proves d'avaluació externa de 4t d'ESO que permetran saber si els joves han assolit les competències i els coneixements bàsics en els àmbits de llengua (catalana, castellana i estrangera) i matemàtiques. Es van dur a terme els exàmens de llengua catalana i de matemàtiques.
Pel que fa al contingut de les proves, en la de català els alumnes van haver de llegir dos textos (un fragment d'El quadern gris, de Josep Pla, i un altre sobre l'espia Joan Pujol, àlies "Garbo", extret de Wikipèdia) i resoldre les respectives comprensions lectores. Finalment calia fer una redacció sobre la sensació d'alegria o tristesa que produeixen els aniversaris. L'objectiu principal és saber si els estudiants s'expressen de manera clara i coherent i fan ús d'un lèxic adequat. La prova de matemàtiques contenia activitats de càlcul, de relació, d'espai, de forma i mesura i d'estadística. Entre d'altres problemes, els alumnes havien de resoldre els desnivells que un vehicle pot trobar en una carretera i calcular les hores d'ús d'unes instal·lacions esportives i el repartiment de beneficis en un negoci.
Com l'any passat, els exàmens van ser repartits, vigilats i recollits per aplicadors externs, és a dir, professors d'altres centres que van venir al nostre institut. Abans de començar, van passar llista i van donar a conèixer les normes bàsiques. Dani Bartomeu, professor de Llengua catalana del Vives, ens explicava la seva experiència com a aplicador: Els dies 14 i 15 de febrer alguns professors del centre: Pilar Escriche (anglès), Isabel López (matemàtiques), Aurora Osuna (castellà) i jo mateix vam haver d'anar a diferents centres de Girona a fer d'aplicadors de les proves diagnòstiques de 4t d'ESO. El centre que se'm va assignar va ser La Salle de Girona, i la meva tasca va consistir a repartir els exàmens de cada matèria (català, matemàtiques, castellà i anglès) i vigilar els alumnes durant la realització dels exàmens. Va ser una bona experiència que em va permetre visitar un altre institut de secundària i veure'n el seu funcionament, amb aspectes idèntics al nostre i d'altres de diferents.
Divendres 15 de febrer
Divendres es va realitzar la
segona fase de les competències bàsiques. Es van fer els exàmens de llengua castellana i d'anglès. La
prova de castellà, com la de català, contenia dos textos amb comprensió lectora (un fragment de l'obra autobiogràfica de Gabriel García Márquez, Vivir para contarla, i un article publicat en un diari sobre nanotecnologia aplicada a la medicina) i la redacció d'un text d'entre 10 i 15 línies sobre les oportunitats i els riscos dels avenços científics. La prova de llengua
estrangera va comptar amb dos textos de comprensió oral i dos de comprensió escrita,
a més de dues redaccions breus.
Els resultats de les proves es coneixeran a partir del 18 de març i es podran comparar amb els de l'any passat.
Els resultats de les proves es coneixeran a partir del 18 de març i es podran comparar amb els de l'any passat.