dilluns, 18 de febrer del 2013

INTERCANVI GIRONA-PESCARA (ITÀLIA)

La setmana del 18 al 25 de febrer, alguns alumnes de 1r de batxillerat van anar a un intercanvi cultural a Pescara. L'alumna Maria Cruz ens explica la seva experiència en terres italianes:

Dilluns 18/02/2013
Ens vam trobar tots els participants de l'intercanvi a l'aeroport de Girona a les 17.40 per embarcar a l'avió a les 19.25, amb els nervis a flor de pell, preparats per conviure amb una nova família, per conèixer uns nous costums i tenir unes noves experiències. Quan vam arribar a l'aeroport, les nostres parelles corresponents ja ens esperaven per recollir-nos i anar cap a casa. La primera trobada va ser curiosa però agradable. Al cap de poques hores em vaig sentir acollida amb molt de carinyo i a poc a poc la relació amb la noia italiana s'anava enfortint.
Dimarts 19/02/2013
Dimarts tocava anar a l'institut, on ens havien preparat unes presentacions per començar a conèixer la ciutat de Pescara i el seu funcionament. El centre era molt diferent del nostre, i els professors també, però vam encaixar ràpidament. Després de dinar, cadascú a casa seva, vam sortir a fer un tomb per la ciutat amb tota la colla de l'intercanvi. Ens van ensenyar el que solien fer per Pescara, i vam conèixer una mica més la ciutat. Al vespre ens esperava un bon sopar parat a taula. De seguida ens vam adonar que els italians són molt de família i solen estar molt units als seus, la qual cosa donava caliu i ens feia agafar confiança ràpidament.

Dimecres 20/02/2013
Dimecres va ser segurament el millor dia per a totes les gironines que vam anar a Itàlia. Aquell dia, que es va fer curt, vam gaudir de valent i ens va unir moltíssim. Roma és espectacular i la bella Itàlia ens va captivar a totes. A poc a poc anàvem aprenent quatre mots bàsics italians i ens integràvem cada vegada més a la nova cultura. Vam tornar al vespre, molt cansades, així que vam anar a dormir ben aviat.

Dijous 21/02/2013
Dijous fou un dia més relaxat. Vam fer una visita a la ciutat. Vam veure l'obra pictòrica "La Figlia di lorio" , l'ajuntament, el Palazzo Provincia i altres edificis rellevants. Realment aquesta petita província d'Abruzzo és molt acollidora i semblant a Girona. Potser més freda, però amb mar i muntanya, i unes vistes precioses.

Divendres 22/02/2013
La sortida de divendres fou molt maca. Vàrem visitar una petita població anomenada Sulmona, lloc on va néixer Ovidi. Aquest poble era força petit però preciós i delicat. Vam veure els "confetis" o nissos típics d'Itàlia. Amb ells feien tot tipus de figures i records per als turistes. També vam fer una visita al museu de confetis dels afores de Sulmona. Divendres a la tarda teníem tarda lliure, però la majoria ens vam quedar dormint a casa. Tots estàvem esgotats de les experiències viscudes els dies anteriors.

Dissabte 23/02/2013
Dissabte vam sortir aviat per anar a l'institut on plegats vam agafar un bus per visitar un barri veí de Pescara anomenat Chieti. El barri era preciós, amb una església magnífica, on s'hi respirava molta puresa. Era l'última sortida i vam aprofitar per fer les darreres compres. Després de dinar necessitàvem descansar i preparar-nos per al gran sopar de comiat. Vam anar a un restaurant de la ciutat on vam menjar pizzes i després vam sortir una estona pels bars de la zona.

Diumenge 24/02/2013
Aquest dia fou molt trist. Tocava estar amb les famílies perquè l'endemà marxàvem. Fer les maletes, les últimes fotos, reflexions de tot el viatge,... Amb el cor encongit vam anar a dormir sense ganes de separar-nos.

Dilluns 25/02/2013
A la una ja érem a l'aeroport per agafar l'avió a un quart de quatre. El comiat va ser força dur. Els plors regnaven entre nosaltres però teníem una espurna d’esperança: la seva visita a Girona. Ens abraçàrem i finalment vam marxar.   L'arribada a Girona se'ns va fer estranya. Tornàvem a ser a la ciutat, tornaven a reprendre totes les responsabilitats i els deures, i tornàvem a estar amb els nostres encara que amb mal gust de boca per tornar d'un viatge ple d'experiències i de nous coneixements adquirits.