Aquest any, els alumnes de l’aula d’acollida hem tornat a participar a «Girona: Temps de Flors» i ho hem fet juntament amb altres institus de Girona: INS Montilivi, INS Carles Rahola, INS Santa Eugènia, FEDAC Sant Narcís, INS Narcís Xifra i INS Santiago Sobrequés.
En motiu de la commemoració de l'Any Panikkar, hem fet d'aquest filòsof, científic i teòleg l'eix central del nostre Projecte anomenat «Cruïlla de camins» amb l’objectiu de crear una obra col·lectiva des del diàleg intercultural. Per aquest motiu, durant quinze dies les nostres aules d’acollida s’han convertit en classes de filosofia i d’art. D’una banda, hem reflexionat sobre la vida i el pensament d’aquesta figura i, de l’altra, hem pintat mandales damunt de soques d’arbre per tal de crear un mandala gegant en col·laboració amb la resta d’aules d’acollida. Les reflexions sorgides del pensament de Panikkar s’han convertit en la font d’inspiració de les nostres creacions. En destaquem les següents:
«La finalitat de la vida és caminar.»
«Me'n vaig anar cristià, em vaig descobrir hindú i torno budista, sense haver deixat mai de ser cristià.»
«Jo no puc transformar el món, però em puc transformar a mi mateix.»
Aquest gran Mandala fet a partir de flor natural i de soques decorades -que en forma d’espiral es desplega des del punt central fins al cercle exterior- representa els nostres camins, els nostres orígens, les nostres il·lusions, les nostres cultures que s’obren per “trobar-nos a la cruïlla” amb els altres, amb les altres persones que, com nosaltres, caminen per la vida.
Aquest treball va estar exposat en el pati dels Serveis Educatius del gironès i en vam fer la inauguració institucional el dilluns, 13 de maig, amb la participació dels diversos alumnes i tutors de les aules d’acollida de Girona, membres del CRP, així com també del director Territorial del Departament d’Ensenyament a Girona, el Sr. Martí Fonalleras. Tot plegat va estar amenitzat per les cançons de l’Àngel Daban, que ja ens ha acompanyat en altres ocasions.
Alumnat de l’aula d’acollida de l’INS JVV
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada