dijous, 25 de maig del 2017

ENTREVISTA A EN MARC RISPAU

Primer de tot, podries fer una petita introducció sobre tu mateix?
Em dic Marc, tinc 28 anys i en faré 29 i treballo com a conserge aquí a l’Institut.
Quant temps fa que treballes aquí?
Des del mes de setembre, o sigui res, menys que la majoria dels alumnes!
Com és el teu dia a dia a l’Institut?
Més o menys ja ens aneu veient els conserges el que fem. Sí que és cert que hi ha una part que no soleu veure gaire, que és tota la part dels temes de manteniment i coses d’aquestes, que tampoc és que ho toquem molt, però vosaltres sí que no ho veieu això, és a part menys visible.
Quina és la impressió que tens de l’Institut?
És l’institut més tranquil i on millor s’hi viu en general, no com a treballador sinó com a persona. Porto vuit i nou anys com a conserge i aquest institut és tranquil.

Fotografia: Dani Bartomeu

I respecte a la teva vida fora de l’Institut, tens alguna afició?
Sí, toco el baix i també la bateria.
Hem sentit que tens algun grup de música...
Sí, un parell, de fet, tres, depèn de com t’ho miris.
I com us dieu?
N’hi ha un que tot just comencem ara que hi toco la bateria i encara no té nom. Després toco el baix en un altre grup que es diu Straight On. I tenim un parell de projectes de música electrònica amb un col·lega, també, la bateria, el baix... Ara traurem un videoclip amb un dels grups, aviat.
I llavors per poder veure el videoclip o escoltar algunes de les cançons, com ho hauríem de fer?
A Youtube i a Instagram, sobretot, Straight On. I aquí ho anirem publicant tot. Precisament ens hem passat al català, fins ara cantàvem en anglès i ara cantem en català. I per això fem el videoclip i aprofitem. Hem gravat uns temes i així...
Com compagines el món de la música amb l'Institut?
La veritat és que és molt fàcil, eh! Perquè treballo de vuit a tres. Vull dir que no tinc gaires problemes per als assajos i tal.  Sí que potser és mes complicat si tinc algun concert entre setmana i després he de venir a les vuit a ‘currar’. Però  m’espavilo o la veritat és que l’Institut, les vegades que m’ha passat, no m’hi han posat cap problema i més tard ho he recuperat...
I què aconsellaries a algú que vulgui fer música afició ?
Algú que ho vulgui fer com afició? Que s’ho passi bé! Que ho gaudeixi, que és el primer!
Als teus grups de música, quin tipus de música toqueu?
Ah... Amb el que toco el baix, que és el que està més assentat ara mateix, fem pop-punk, power-pop, ‘rollo’ Paramore i així... No sé si els coneixeu. Doncs fem un estil així! Amb el grup aquest que estic començant ara, que toco la bateria, (que no tenim nom ni tenim res) la idea és fer... No sé és que és molt genèric. Indie, rock alternatiu, tal... Però una mica més ‘canyero’, potser, que el que sona ara, no? I després, en música electrònica, amb uns ‘col·legues’ estem començant a fer trap, i... Amb uns altres fem dubstep. Variat!            
Alguna cosa que ens vulguis dir? Un missatge cap als alumnes de l’Institut o alguna cosa?
Digueu ‘bon dia’! Ja està és tot el missatge que he de donar.
I bona tarda?
Com que marxeu jo ja entenc que ningú té ganes de parar-se a pensar, ni res. Tothom vol marxar. Jo també, si pogués, marxaria només sonar el timbre.
Vinyet Costa i Pol Guàrdia
Alumnes de 1r de batxillerat