Aquest curs, el nostre centre, com Escola Verda i amb l’ajuda dels delegats verds, s’ha marcat 3 clars objectius de millora:
Separació correcta del paper a les aules
El centre disposa de contenidors de paper a cada aula però, ens hem adonat, que encara hi ha molts dubtes sobre el que s’hi pot llençar i el que no. Per dissipar aquests dubtes, i per tant separar correctament el paper, els alumnes de 3r d’ESO, des de l’optativa d’educació visual i plàstica, han dissenyat uns cartells on s’hi indica clarament, què s’ha de llençar en el contenidor de paper. D’entre tots el cartells, el cartell escollit va ser el de l’alumna Isolda Fita Matas de 3rA.
Disminuir l’ús de l’embolcall d’alumini i a ser possible la seva eliminació
El principal problema rau en tot el procés d’extracció i obtenció de l’alumini que comporta un gran impacte pel medi. la intenció és disminuir el màxim possible l’alumini d’un sol ús a favor d’un embolcall més sostenible amb el medi ambient. L’autora del cartell que encapçala aquesta campanya, fet el curs passat, és la nostra alumna Mar Novas Nadal.
Reciclar el material d’escriptura
El nostre centre col·labora amb l’Associació dels Naturalistes de Girona (ANG) per a implementar un projecte de recollida i reciclatge de material d’escriptura instal·lant un contenidor a cada aula i en diferents punts del centre.
Els materials d'escriptura són eines de treball utilitzades quotidianament en tots els centres d'estudi i a la llar. Generalment estan fabricats amb plàstic o metall, materials que es poden reciclar amb facilitat, però per la manca d’un circuït específic de recollida, la majoria dels bolígrafs, retoladors fluorescents, portamines, etc. acaben a l'abocador o a la incineradora.
El nostre centre també té el compromís de fomentar actituds i hàbits respectuosos amb el nostre entorn.
Text: Sílvia Franch
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada