Paquita Bonany, professora de matemàtiques i coordinadora
de l’atenció a la diversitat en el nostre institut, ens explica de què tracta
una d’aquestes activitats, l’aula oberta de 1er cicle, inclosa en el projecte
Supera.
Com indica el nom, el projecte Supera intenta superar els
problemes dels estudiants, per això se centra en aquells que més necessiten
l’ajuda per poder assolir els objectius.
Tot i que a segon cicle també hi ha l’aula oberta i
funciona més o menys igual, la Paquita treballa a la de primer cicle, de 1r i
2n d’ESO, que són els primers anys a l’institut i que poden ser una mica
difícils.
L’aula oberta té com a objectiu reforçar a aquells nens i
nenes que més ho necessiten i que tenen dificultats per seguir els
aprenentatges i ritme de treball de l’aula ordinària a classe. Així doncs, la
tercera, quarta i cinquena hora, en comptes de seguir amb la seva classe
habitual se’n van a una altra aula, on un professor els reforça els conceptes
bàsics de les assignatures instrumentals. Aquests professors treballen per
assolir els objectius bàsics del currículum que es fa a l’aula ordinària,
adaptant el nivell de cada alumne i fent-los un pla individualitzat (PI). Els
professors de l’aula oberta, per altra banda, cada dia també anoten aquest
seguiment, depenent de si el nen hi ha assistit, si ha fet els deures, si hi va
amb ganes..., i d’aquesta manera tot el professorat pot fer un seguiment millor
dels alumnes i ajudar-los en allò que més necessiten. Tot plegat, per tant, els
pot ajudar i ser molt favorable per aconseguir els objectius mínims del curs on
es troben.
En resum, si a l’aula oberta s’hi va amb ganes de
treballar és una gran oportunitat per poder
millorar, cadascú en el nivell que li pertoca, cosa que a la classe ordinària potser
no tothom pot fer ja que es fa a un nivell més generalitzat i costa més atendre
l’alumnat de manera individual.
Arlet Pi Jaumà
Alumna de 1r de Batxillerat
La Paquita Bonany, al centre de la imatge, en unes jornades a La Salle |