dilluns, 2 de març del 2015

INTERCANVI AMB RENNES: EXCURSIÓ A BARCELONA

Cada curs els alumnes de 1r de Batxillerat fem un intercanvi amb alumnes d’altres països. En el meu cas concret, faig l’intercanvi amb un alumne de Rennes (França): aquests dies ell s’està una setmana a casa, i d’aquí un mes serà al revés.

Aquesta setmana, els alumnes francesos fan diverses activitats culturals per tal de conèixer una mica més el nostre país, aniran al museu d’en Dalí a Figueres, o visitaran Girona o Barcelona.

El dia 25 de febrer vam fer una excursió Barcelona, l’única on anàvem ambdós junts. Era l’endemà de la seva arribada a Girona i, per tant, va ser una gran oportunitat per començar-nos a conèixer. Vam sortir del parc de Vista Alegre a un quart de nou del matí, i vam posar rumb a Barcelona. Un cop vàrem arribar-hi, els van mostrar un gran emblema de la ciutat, la Sagrada Família, dissenyada per l’arquitecte de Reus Antoni Gaudí. Aquesta meravella de Catalunya va començar a ser edificada el 1882, però per causes diverses encara no està acabada, i encara trigarà uns anys a estar-ho. Un cop vista la Sagrada Família, vam fem una ruta pel barri gòtic de Barcelona, on vam visitar la Basílica de Santa Maria del Mar, i també vam poder observar les restes romàniques de Barcelona, el Born i molts altres carrers i llocs importants de la ciutat. Ja més tard i un cop esmorzats, vam anar a la plaça Sant Jaume, on vam gaudir de les vistes de la Catedral de Barcelona. Després vam dinar i tothom es va dispersar per diferents indrets del barri.

Finalment vam tornar a Girona, després d’haver viscut un gran dia on vam veure grans emblemes de la capital, i on també ens vam poder conèixer més amb els nostres alumnes d’intercanvi francesos.