Per tercer any consecutiu, el passat dimarts 17 de març, alumnat d’una de
les optatives de música d’ESO va oferir una actuació d’uns vint minuts mentre
el jurat del concurs es retirava a deliberar.
Enguany, el muntatge presentat anava a càrrec dels estudiants de l’optativa
de música “Teatre musical” de 3r d’ESO.
Per saber en què consisteix l’assignatura i l’actuació que van presentar
(felicitats per la bona feina feta!), us copiem la informació que ens faciliten
la professora Marta Orts i els seus alumnes al web: http://www.musicatic.com/teatre/
2014-2015. 4 x 1, quinze. ESO3
Aquest curs escolar iniciem un
nou projecte educatiu: el teatre musical. És una optativa que impartirem a 3r
d’ESO i que té una durada d’un curs escolar. Les tres hores setmanals ens
permetran treballar tècniques i recursos escènics de diferents disciplines
artístiques. com veu i cant, percussions corporals i coordinació psicomotriu,
expressió corporal i dansa. Serà una bona oportunitat d’aprofitar totes les
possibilitats que ens ofereix el teatre Ignasi Bonnín del nostre institut. Tot
un luxe al nostre abast!
Un musical o una obra de teatre musical
és una forma de teatre que combina música, cançó, ball i diàlegs. (VQP)
4 x 1, quinze
El títol fa referència als quatre
números que engloba l’espectacle, enllaçats en forma de pachword, amb un fil
conductor que és una de les produccions. El 15 es refereix al total de persones
que han treballat en el muntatge: 14 alumnes i la professora de l’assignatura.
El projecte de cada grup de
treball inclou l’elaboració del seu propi guió, l’escenografia i la
interpretació. El muntatge final s’ha organitzat en forma de suite, amb
aquestes parts:
Introducció
El viatge
Interludi
Poder per creure
Interludi
Master Chef
Final
Descobrint
la nostra habilitat
Introducció,
interludis i final.
Nikita
Bazuev, Adriana Planellas i Sílvia Ribat
Hi
ha uns alumnes que encara no han trobat la seva habilitat i es senten una mica
inútils. Per ajudar els seus companys, els preparem l’atrezzo que necessiten
per a les seves actuacions. Quan l’espectacle s’acaba, es queden ambla recança
de no haver intentat muntar alguna actuació.
El viatge
Virginia
Vila, Lluís Gonzàlez i Betsabé Lemús.
Quan
la Virgínia torna de viatge, a l’aeroport es troba amb un antic company, en
Lluís. Ella li explica els països que ha visitat i les danses que ha après a
ballar. Ell li demana i si pot ensenyar-li a ballar-los. En Lluís no se
n’ensurt però sí que sap ballar el vals perquè és austríac. La Virgínia l’après
ràpidament.
Poder per creure
Aïna
Patiño, Àlex Pérez i Andrea Salinas
Una
ballarina està a punt de fer una prova, però com que té pànic escènic, comença
a tenir por i a creure que no pot superar-la. La seva Emoció li juga una mala
passada i la inutilitza per a actuar. Per això es tanca en si mateixa i es
pensa que no pot ballar. Quan l’Emoció deixa d’interferir, el seu Pensament
entra en joc. Llavors es pregunta per què no pot fer-ho si hi ha gent que amb
alguna minusvàlua tira endavant i supera les seves limitacions. Només
aconseguirà sobreposar-se a la situació
quan s’adoni que el cos, la ment i els sentiments formen una unitat.
Master Chef
Alba
Carrillo, Josué Castillo, Cristina Pijoan i Jacint Rifà
Ens
trobem a la final del famós concurs de cuina “Master Chef.” El presentador,
Macarroni Freddetti, i el seu col·laborador, el traductor Mosca de la Fruta,
entren al plató a punt de començar la última fase del concurs que enfrontarà
les participants Sacarina Ketchúp i Magdalena Zampabollos. Un duel verbal a
base de poemes culinaris. Com diu el presentador: “Què en diria Pablo Neruda de
tot això?”…