dimecres, 9 d’abril de 2014

L’EXPERIÈNCIA DE L’ALUMNAT MÉS GRAN AJUDA



El dimarts 8 d’abril, l’alumnat de 3r D va tenir una petita xerrada a l’hora de Tutoria. Fins aquí tot normal, al centre es fan moltes conferències, i l’alumnat de l’INS Jaume Vicens Vives fa diverses sortides al llarg del curs per escoltar xerrades que els poden ser interessants. Però en aquest cas el ponent era un alumne del centre: en Yassine Bouyafrour, de 4t D. Per quin motiu un alumne del centre podia fer de ponent davant companys seus? La raó era ben senzilla com llegireu...
Fa només uns mesos, en Yassine Bouyafrour seia a les mateixes cadires que enguany ocupen els alumnes de 3r D. Ell, per tant, podia parlar en primera persona de com se sentia en aquell moment, de quins encerts i quins errors va cometre. Per exemple, va comentar que en el seu moment no va valorar la importància de treure bones notes a 1r, 2n ni 3r, i que ara a 4t se n’havia adonat que aquestes notes l’haguessin pogut ajudar en el seu futur acadèmic.
A l’alumnat de 3r D li va ser molt útil la xerrada. Ells han escoltat moltes, moltíssimes vegades, el mateix discurs del professorat recordant-los que és molt important estudiar, treure bones notes i recuperar les matèries pendents de cursos anteriors, però mai fins aleshores havien sentit la visió d’un alumne només un any més gran que ells. Ell, en Yassine, se n’ha adonat que és necessari apretar en els estudis, i gràcies a això ara està treballant per aprovar l’ESO i tenir un graduat que li obri les portes a estudiar un cicle formatiu.
En Yassine els va explicar també com funciona el 4t D aquest curs, amb l’aula ordinària, alumnat que va a l’aula oberta, al projecte Fractal i, també, algun alumne nouvingut que va a l’aula d’acollida.
Finalment, la xerrada va acabar després de preguntes enfocades al futur (“Es nota gaire el canvi de 3r a 4t?”, etc.), i amb la convicció que l’intercanvi d’experiències entre alumnat del centre havia estat molt positiva.
 Text: DANI BARTOMEU (Professor de Català)