El dimarts 8 d’abril, l’alumnat de 3r D va tenir una petita
xerrada a l’hora de Tutoria. Fins aquí tot normal, al centre es
fan moltes conferències, i l’alumnat de l’INS Jaume Vicens Vives
fa diverses sortides al llarg del curs per escoltar xerrades que els
poden ser interessants. Però en aquest cas el ponent era un alumne
del centre: en Yassine Bouyafrour, de 4t D. Per quin motiu un alumne
del centre podia fer de ponent davant companys seus? La raó era ben
senzilla com llegireu...
Fa
només uns mesos, en Yassine Bouyafrour seia a les mateixes cadires
que enguany ocupen els alumnes de 3r D. Ell, per tant, podia parlar
en primera persona de com se sentia en aquell moment, de quins
encerts i quins errors va cometre. Per exemple, va comentar que en el
seu moment no va valorar la importància de treure bones notes a 1r,
2n ni 3r, i que ara a 4t se n’havia adonat que aquestes notes
l’haguessin pogut ajudar en el seu futur acadèmic.
A
l’alumnat de 3r D li va ser molt útil la xerrada. Ells han
escoltat moltes, moltíssimes vegades, el mateix discurs del
professorat recordant-los que és molt important estudiar, treure
bones notes i recuperar les matèries pendents de cursos anteriors,
però mai fins aleshores
havien sentit la visió d’un alumne només un any més gran que
ells. Ell, en Yassine, se n’ha adonat que és necessari apretar en
els estudis, i gràcies a això ara està treballant per aprovar
l’ESO i tenir un graduat que li obri les portes a estudiar un cicle
formatiu.
En
Yassine els va explicar també com funciona el 4t D aquest curs, amb
l’aula ordinària, alumnat que va a l’aula oberta, al projecte
Fractal i, també, algun alumne nouvingut que va a l’aula
d’acollida.
Finalment,
la xerrada va acabar després de preguntes enfocades al futur (“Es
nota gaire el canvi de 3r a 4t?”, etc.), i amb la convicció que
l’intercanvi d’experiències entre alumnat del centre havia estat
molt positiva.