La
setmana del 22 al 26 d'octubre es van dur a terme les reunions de
pares dels diferents cursos, i com no podia ser d'una altra manera,
els alumnes de la revista Metastasi vam fer un petit seguiment
per saber com els pares, els professors i els alumnes afrontem aquest
nou curs. El dimecres 24 d'octubre vam assistir a una d'aquestes
reunions, concretament l'adreçada als pares d'alumnes de segon
d'ESO, que va començar poc després de dos quarts de set
del vespre al teatre Ignasi Bonnin.
La
Sra. Elisabet Saguer, directora de l'institut, va saludar els
assistents i va donar la paraula al president de l'AMPA, el senyor
Albert Huguet, que va fer un breu discurs en el qual va destacar la
necessitat de nous pares amb entusiasme que ocupin el lloc dels que
han deixat l'associació perquè els fills han acabat la
seva etapa d'estudiants al nostre centre. Després va parlar
sobre el nou horari i va informar sobre les activitats que ofereix
l'AMPA, que es poden consultar al portal.
A
continuació, la directora va presentar les persones que
l'acompanyaven (el senyor Josep Pi, coordinador pedagògic, i
la Sra. Anna Masós, cap d'estudis) i seguidament va fer un
repàs de l'organització del centre: consell escolar, junta directiva, departaments didàctics, coordinacions, equips docents i comissions de treball (de Convivència i Documentació, Econòmica, de Coordinació Pedagògica, d'Atenció a la Diversitat, de Biblioteca, de Medi Ambient i sostenibilitat, Educat, etc.) i va presentar els
tutors dels grups de segon d'ESO. També va explicar força
detalladament els diferents projectes del Vives, remarcant els
relacionats amb la diversitat (aules obertes, reforços,
desdoblaments, aula d'acollida, Projecte Fractal, UEC, etc.) i posteriorment va parlar sobre el
bloc actesicelebracions, del qual va mostrar diferents fotos
de l'any passat, com ara l' excursió a Sant Pere de Rodes i el
concurs Fem Matemàtiques. Va explicar, a més, el
Projecte Rossinyol i va esmentar les recuperacions remarcant que ja
no es faran el mes de juny sinó el de setembre. Seguidament va
parlar de les formes de comunicació entre les famílies i el
centre: el portal JVV-Virtu@l,
restringit i amb un codi, i el correu per comunicar les absències:
absències@jvvgirona.eu (que també
s'han de justificar en paper). Finalment, la Sra. Elisabet Saguer va comentar detalladament
el JVV-Virtu@l i va fer referència al NOFC, un document que es pot trobar al portal i que conté la normativa del centre.
La
senyora Anna Masós, cap d'estudis, va incidir en la
importància de la comunicació entre el centre i els
pares i va parlar sobre faltes, retards i d'altres irregularitats, i
de com els pares podien estar al corrent de la situació dels
seus fills. Ja per acabar, la directora va explicar la nova agenda i
les seves fonts de comunicació, i la carta de compromís
educatiu. El torn de preguntes va ser molt breu, només se'n
van formular dues.
La
segona part de l'acte de presentació del curs 2012-13, com
cada any, es va desenvolupar a les aules: els pares abandonaren el
teatre Ignasi Bonnin i es van dirigir a les aules
corresponents amb els tutors, on es va donar una informació més
concreta sobre el desenvolupament del curs.
ROGER
GÓMEZ i JOAN FONALLERAS (3ESO C)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada