diumenge, 27 de novembre del 2016

TRET DE SORTIDA PER PARLAR EN CATALÀ A L'INSTITUT JAUME VICENS VIVES

L'acte d'obertura del Projecte Rossinyol es va celebrar divendres 18 de novembre a la Casa de Cultura de Girona. Va ser un acte molt lluït que va comptar amb la presència de representants de la Universitat de Girona i de la regidora d'educació de l'Ajuntament de Girona, Isabel Muradàs.

És la vuitena edició d'aquest projecte de mentoria promogut per la UdG que té, com a objectiu principal, afavorir la inclusió i la integració dels alumnes nouvinguts a través de la llengua catalana i el coneixement de la ciutat de Girona.

Dels 30 estudiants de les escoles i instituts de Girona que hi participen, quatre són de l'institut Jaume Vicens Vives. Tres són de primer: Yassir Zannouti, que va arribar el setembre del 2015 del Marroc, Sarah Patoux, arribada el febrer del 2015 de Tailàndia,  i Melani Mamani, que també va arribar el febrer del 2015 des de Bolívia. I Bedjina Fenelon, que estudia tercer i va arribar l'octubre del 2015 d'Haití.

La Melani amb la seva mentora, la Raquel

Fins al mes de maig, es trobaran cada setmana amb els seus mentors, estudiants de la UdG, i passaran estones passejant per Girona, parlant de les seves coses, coneixent-se i compartint moltes vivències.

En la mateixa línia del projecte Rossinyol, han començat les parelles lingüístiques entre alumnes de l'aula d'acollida i alumnes de primer de batxillerat internacional de l'institut Jaume Vicens Vives. Les parelles formades per Kevin Patoux i Aleix Seguí, Krysta Sosa i Laura Martínez, Mohamed Konteh i Lídia Carretero, i Haidy Estrella i Laia Coronado, es van conèixer el passat 2 de novembre i es troben els dijous a l'aula d'acollida.

Les parelles lingüístiques

Kevin prové de Tailàndia, Krysta va arribar d'Hondures, Mohamed ha tornat a Catalunya després de viure vuit anys a Gàmbia i Haidy ve de la República Dominicana.

Aquest projecte forma part del JVV Solidari de l'institut Jaume Vicens Vives i es realitza des del curs 2009-2010. Té com a objectiu potenciar espais de trobada i d'intercanvi lingüístic i cultural entre els alumnes de l'aula d'acollida i altres alumnes del centre per millorar la competència comunicativa en català els nouvinguts i afavorir les seves possibilitats d'integració.

El cartell de parelles lingüístiques que tenim a l'aula d'acollida ens omple d'orgull perquè ha estat dissenyat per Roser Matas, que havia estat professora de matemàtiques del nostre centre i que ha guanyat el concurs de cartells de fires d'aquest any 2016.

Antònia Vilaplana
Tutora de l’aula d’acollida