Divendres 4 de novembre els
alumnes de 2n d’ESO B van anar al
Museu d’Art a fer l’activitat “Pintem
sense colors”. Us n’hem anat penjant informació de les visites dels altres
grups, i ara us n'adjuntem dos petits textos. D'una banda, una petita crònica d'en Marcel Lleixà, alumne de 2n d'ESO, i, d'altra banda, l’Imma De Batlle,
professora d’Educació Visual i Plàstica,
ens en fa un petit resum.
El passat dimarts 25 d'octubre, els alumnes de 2n d'ESO D vam anar a visitar el museu d'Art de Girona. Allà ens van rebre la Maria i en Jaume.
El passat dimarts 25 d'octubre, els alumnes de 2n d'ESO D vam anar a visitar el museu d'Art de Girona. Allà ens van rebre la Maria i en Jaume.
Per anar millor ens vam partir
en dos grups i vam fer dues activitats diferents. La primera consistia en
visitar el museu mentre el monitor ens anava explicant diferents tipus de
pintures i tècniques: pintura al fresc, a l'oli...
En Marcel i els seus companys escolten el monitor |
En la segona, el que havíem d'aconseguir era crear pigments amb materials de diferents colors barrejats amb una o dos gotes d'aigua.
Va ser una experiència única i molt emocionant.
Marcel Lleixà
Alumne de 2n d’ESO
Amb aquestes visites al museu d’Art de Girona els alumnes de 2n d’ESO han fet un repàs a la història de l’art. Hem vist frescos romànics, retaules gòtics i pintures a l’oli del Renaixement.
Han
pogut comparar la manera de representar les imatges en les diferents èpoques:
la bidimensionalitat i la inexpressivitat dels rostres del romànic,
l’expressivitat dels rostres del Renaixement i la perspectiva dels espais
representats.
Han
descobert que les pintures de l’època medieval del romànic i el gòtic de la
baixa i l’alta edat mitjana es feien amb pigments d’origen vegetal, mineral i
animal.
Per
exemple, per fer la pintura al tremp (era la que s’utilitzava en el gòtic) que
és la que han fet ells i amb la que han pintat petits esbossos que han extret
de diferents retaules del museu, han necessitat:
- Aigua
+ pigment+aglutinant
- Aigua
+ pigment (tinta de calamar, origen
animal), flors (origen vegetal) o fang verd (origen mineral) + aglutinant
(rovell d’ou).
En
aquestes fotos, a part de veure els alumnes, podeu veure imatges de les vitrines
que mostren d’on provenen els pigments.
Imma De Batlle
Professora d'Educació Visual i Plàstica