dissabte, 11 de juny del 2016

LA ROUTE DE L'EXIL

Première étape: MuME (La Jonquera). Nous sommes arrivés au Musée de l’exil où nous avons fait une super visite guidée.

El divendres 13 de maig, els alumnes de francès de 3er d’ESO vam anar d’excursió a França. La primera parada que vam fer va ser a la Jonquera on, desprès d’esmorzar, vam anar al Museu de l’Exili. La visita va ser molt interessant.

El nostre guia, en David, ens va explicar la història de la segona república espanyola, la guerra civil que la va seguir i finalment la dictadura. Durant la visita del museu també es va fer referència als exiliats que en gran majoria eren els republicans que havien perdut la guerra. Aquests exiliats van anar a França l’any 1939. Aquest fet ens ens porta a la segona visita.

Deuxième étape: Saint Cyprien. L’ancien champ de concentration était sur la plage, immense. Sur la plage, Alex Doll et Marc Juanes ont lu deux textes à haute voix: deux lettres des prisonniers qui témoignent les conditions misérables des champs de concentration.

La segona parada va ser a les platges de Saint-Cyprien, antic camp de concentració pels refugiats republicans. Allà a la sorra vam llegir cartes que aquest refugiats enviaven a les seves famílies. En aquestes cartes descrivien les condicions de vida dels camps i podem saber que es vivia en unes condicions miserables.

Troisième étape: Maternité d’Elne. Une jeune infirmière suisse, Elisabeth Eindenbenz, a transformé un ancien manoir en Maternité pour y accueillir les femmes enceintes des champs de concentration. C’est grâce à cette Maternité que beaucoup de bébés nés entre 1939 et 1945 se sont sauvés.

Després de dinar, vam anar a la Maternitat d’Elna. L’any 1939 Elisabeth Eindenbenz va convertir la casa en una maternitat per acollir les dones embarassades dels camps de concentració. Gràcies a la Maternitat es va poder salvar la vida de molts nadons.
Quatrième étape: Collioure. Dans ce beau petit village nous avons fait des interviews en français. Nous avons enregistré nos interviews et tourné un film.

Finalment, ens vam acomiadar dels guies i vam anar a Cotlliure on, per grups, ens vam dividir per fer entrevistes en francès. Vam filmar les entrevistes, les hem transcrit i hem editat els vídeos. Aquesta excursió ens ha fascinat a tots, ja que hem après molta informació sobre la guerra civil  i a més hem pogut practicar el francès.

Un grand merci aux professeurs Aurora Osuna, Gemma Ballarin, Joan Guerola, Anna Ribas