dissabte, 3 de març del 2012

INTERCANVI AMB REGGIO EMILIA, PADUA I BERLÍN

INTERCANVIS
Una de les activitats destacades que es duen a terme a primer de batxillerat és, sense cap mena de dubte, la dels intercanvis entre els nostres alumnes i estudiants d'altres centres d'Europa. Es tracta d'una experiència molt positiva, atès que suposa un coneixement del món i un enriquiment personal. Aquest curs, a banda de Padova i Reggio Emilia, hem encetat una nova relació, ara amb el Gymnasium John Lennon de Berlín.

INTERCANVI AMB REGGIO-EMILIA

Girona→Reggio Emilia
Dilluns 27 de febrer, 20 alumnes de 1r C i D de batxillerat van marxar cap a Reggio-Emilia en el marc del programa d'intercanvis, concretament amb alumnes de l'Istituto Blas Pascal. Tornaren a Girona el 5 de març. Els professorsr acompanyants eren: Lluís Lucero i Antònia Vilaplana.
La professora Antònia Vilaplana explica les activitats que van realitzar els nostres alumnes a Itàlia:
Dilluns 05/03/12
Arribada a Reggio Emilia i estada amb les famílies.
Dimarts 06/03/12
7.50h a 9.50h. Visita a l’Istituto Blas Pascal. A continuació, vam realitzar una visita a la ciutat de Reggio Emilia. A l’Ajuntament ens rebé la regidora de Cultura i Educació, i ens mostrà la Sala Tricolore, lloc on va néixer la bandera italiana. Vam escoltar un parlament molt interessant sobre l’agermanament de Reggio i Girona. Vam tornar amb les famílies italianes per dinar i passar la tarda.
Estudiants gironins a la Sala Tricolore (Ajuntament de Reggio Emilia)
 Dimecres 07/03/12. Reggio Emilia-Bologna-Modena-Reggio Emilia
Al matí vam recórrer Bologna, especialment la ciutat universitària (la de Bologna fou la primera universitat europea, creada a l’Edat Mitjana). Destaca la sala d’autòpsies de l’antiga facultat de Medicina, que ara s’ha convertit en museu. A la tarda vam anar a la ciutat de Modena. Al vespre tornàrem amb les famílies. Vam fer tot el trajecte en  tren.

Sala d'autòpsies (Universitat de Bologna)
Dijous 08/03/12
Vam visitar el Parc Natural dels Apenins i vam pujar a la Pietra di Bismantova, paratge natural que s’ha convertit en un dels grans atractius de la regió per als viatgers. Com a curiositat, direm que vam trepitjar neu, i que els estudiants van gaudir com nens.

Alumnes jugant amb boles de neu (Pietra de Bismantova)
 Divendres 09/03/12
Van anar a Mantova, i vam fer una visita al Palazzo Ducale i al Palazzo del Te. Al primer els alumnes hi van viure un fet especial: al pati central hi estaven filmant una pel·lícula, una versió de Romeu i Julieta, el protagonista de la qual era molt conegut entre els joves. La sorpresa fou que, en acostar-se els nois del Vives per saludar-lo, l’actor els va ignorar. El premi de consolació fou l’amabilitat i la simpatia amb què els van acollir els extres.
Quant al Palazzo del Te, bon exemple d’arquitectura manierista, convé destacar les sales amb frescos, unes pintures extraordinàries.
Dissabte 10/03/12
Com que al matí als centres d’ensenyament es fan classes, els catalans vam anar a visitar la ciutat de Parma. A la tarda vam quedar-nos amb les famíles. Al vespre, però,els italians ens van organitzar una festa a l’institut. Els joves de Reggio es van encarregar de dur el menjar i de posar música. Va estar molt bé.
Diumenge 11/03/12
Estada amb les famílies.
Dilluns 12/03/12
L’Istituto Blas Pascal fou el centre de trobada i el lloc on vam agafar el bus per anar a l’aeroport. Arribada a casa i final del viatge.
Cada alumne gironí portava un dossier elaborat aquí per ells mateixos en grups. Durant el viatge havien de completar-lo: cada dia calia recopilar informació sobre les visites i preguntar a les famílies. La finalitat era aprendre i socialitzar-se amb els italians. Calia lliurar aquest treball als professors responsables de la sortida en arribar a Girona.

Reggio Emilia→Girona
Els professors i alumnes italians arribaren a Girona el divendres 16 de març i hi romangueren fins al dia 23.

INTERCANVI AMB PADOVA

Girona→Padova
Dilluns 27 de febrer, 22 alumnes de 1r de batxillerat van marxar cap a Padova en el marc del programa d'intercanvis, concretament amb alumnes de l'Istituto Calvi. Tornaren a Girona el 5 de març.
Padova→Girona

INTERCANVI AMB EL GYMNASIUM JOHN LENNON DE BERLÍN

Berlín→Girona
Dimecres 8 de febrer van arribar els alumnes alemanys procedents de Berlín, que s'estaren una setmana a Girona acollits per famílies catalanes, les mateixes famílies que a finals de febrer enviaren els seus fills i filles, alumnes del nostre institut, al país germànic. El programa que seguiren els joves estrangers durant els dies que van ser amb nosaltres és el següent:
Dimecres 08/02/12
15.00h. Arribada a l'estació d'autobusos de Girona. Rebuda per part dels alumnes gironins. Acollida de les famílies receptores. Acomodació  i pernoctació amb les famílies.
Dijous 09/02/12
Visita a Barcelona (Sagrada Família, La Pedrera i Barri Vell).
Divendres 10/02/12
Visita al Museu Dalí de Figueres i al monestir de Sant Pere de Rodes.
Dissabte 11/02/12 i diumenge 12/02/12
Dies lliures. Estada amb les famílies receptores.
Dilluns 13/02/12
Visita a la zona volcànica de la Garrotxa (Fageda d'en Jordà i volcà Croscat), i a la vila medieval de Santa Pau.
Dimarts 14/02/12
Visita guiada a la ciutat de Girona i la Catedral.  Visita a l'institut. Comiat dels alumnes.
Dimecres 15/02/12
6.30 h. Els alumnes alemanys tornen a Berlín.
Alumnes del Gymnasium John Lennon (Berlín)
 Girona→Berlín
Dilluns 27 de febrer, 25 alumnes de 1r A de batxillerat van marxar cap a Berlín en el marc del programa d'intercanvis, concretament amb alumnes del Gymnasium John Lennon. Tornaren a Girona el 5 de març. Els professors acompanyants foren: Joan Blanco i Rosor Rabassedas.
La Rosor Rabassedas ens explica què van fer a Berlín:
Dilluns 27/02/12
Arribada a Berlín i estada amb les famílies.
Dimarts 28/02/12
Visita al Museu del Mur i al Bundestag o Parlament alemany (aquí vam poder veure Angela Merkel a l’entrada nord quan arribava, i ens va dedicar un somriure als que la saludàvem). El dia no acompanyava massa, ja que plovia i vam haver d’anar amb paraigües. Cada dia a les 17.00h tornàvem amb les famílies alemanyes.
Dimecres 29/02/12
Visita a Potsdam. Ens van fer una visita guiada al Palau d’estiu del rei Frederic. Val a dir que l’atractiu d’aquest palau rau en els jardins, que en aquesta època són molt tristos a causa del fred, i les estàtues estaven tapades amb unes estructures de fusta per protegir-les del rigorós hivern. No obstant això, la ciutat és molt bonica, i els alumnes s’ho van passar molt bé.
Dijous 01/03/12
Vam fer un recorregut per Berlín i vam visitar el Museu Pergamon, on vam veure l’altar de Zeus, la porta del mercat romà de Milet i  les portes d’Istar de Babilònia, entre d’altres obres. Llavors vam pujar a la torre d comunicacions, des d’on es pot veure tota la ciutat,  però aquell dia hi havia poca visibilitat perquè estava ennuvolat.
Divendres 02/03/12
Visita al camp de concentració de Sachsenhausen. Fou molt interessant. La fred que feia aquell dia ens va ajudar a entendre la cruesa de les condicions de vida dels presoners. Un detall: el guia va felicitar el grup pel seu comportament exemplar.
Dissabte 03/03/12 i diumenge 04/03/12
Estada amb les famílies.
Dilluns 05/03/12
L’institut fou el centre de trobada i el lloc on vam agafar el bus per anar a l’aeroport. Arribada a casa i final del viatge.