La professora Imma de Batlle, d’Educació
Visual i Plàstica, ens explica una activitat que ha fet fa poc alumnes del
centre, i us en reproduïm alguns. Us recomanem que els observeu tots a la
Rambla Dolors Condom.
Amb els alumnes de 2n d'ESO i els
de l'optativa de 4t hem treballat el concepte de llibre d'artista. Un cop
explicat i mostrats a classe diferents exemples ens vam posar a treballar.
Vam comentar que existien tres
tipus de llibre d'artista.
1. El que partia d'un llibre vell per crear una nova
història.
2. El que partia d'un llibre de nova creació, amb papers
artesans, amb robes, amb caixes per donar la idea d'obrir i tancar...
3. Per últim, el que partia de materials diversos, creant
un petit objecte o escultura que ens explica una història.
Podien explicar la història que
volguessin, o bé acabar una de les 7 històries que jo els vaig iniciar:
1. Un cor batega molt i molt ràpid
i....
2. Una ploma cau de.....i viatge
per...fins arribar a...
3. Una nena plora tant i tant que
crea un mar...
4. Un cap ple de pardals...
núvols....
5. Un botó cau i rodola fins a.....
6. Un nen/nena vol atrapar la seva
ombra i no sap com fer-ho.
7. Un pintor està pintant una paret
li cau el pot i..."L'Alzeheimer, la màquina de l'oblit" de Marta Lloret |
"Un llibre... un tresor" de Meritxell Prat |
"Els mòbils acaben amb els llibres" de Pol Cumeras |
"Sant Jordi" de Biel Corominas |