dilluns, 12 de maig del 2014

ALUMNES I EXALUMNES DEL VICENS VIVES

LAIA PERCICH, 
DOMA CLÀSSICA



Em dic Laia Perich, tinc 12 anys i faig doma clàssica. 
Vaig començar als 4 o 5 anys en una hípica prop de Parlavà, però allà no es dedicaven gaire a aquesta disciplina i vaig canviar d'hípica, vaig anar al CAVA, que és on entreno des de fa 4 anys.
Ara faig molts concursos importants com el d'Espanya o el de Catalunya. Al de Catalunya hi competeixo des que tenia 9 anys però no ha estat fins fa 2 anys que he començat a guanyar. Aquest any, al campionat de ponis de Catalunya, he aconseguit la medalla d'or individualment. Al d'Espanya ja hi he anat 2 anys, el primer any vaig quedar sisena i enguany quarta, i medalla d'or per equips amb la millor nota.








NASARIA BOUBOU, 
CICLE D’ATENCIÓ A LES PERSONES EN SITUACIÓ DE DEPENDÈNCIA

El 2012 va ser l'últim any que vaig passar a l'institut. Va ser un any en què estava contenta i trista a la vegada, contenta perquè per fi podia decidir de fer el que m'agradava i trista per haver de deixar companys. Companys, un diferent de l’altre, cada persona amb gustos i caràcters diferents, però tots bones persones. La veritat, estic molt contenta d'haver passat per l'institut Jaume Vicens Vives perquè m'ha donat l'oportunitat de conèixer gent increïble i meravellosa. Estic molt agraïda al professorat pels coneixements i aprenentatges que m'han ofert, i per haver-me enriquit com a persona.
Penso que és un privilegi ser a l'institut, però no t’adones dels moments màgics que vius fins que te n’has anat. Ha passat més d’un any, i de vegades penso tant de bo hagués aprofitat més; i et vénen records màgics amb companys de classe a qui no oblidaràs mai.
Ja fa un any que sóc fora i he començat una nova etapa en un altre centre anomenat INS Vallvera. Vaig decidir fer el Cicle d'Atenció a les persones en Situació de Dependència perquè sabia que en aquest camp es necessitava molta ajuda: es tracta d’un col·lectiu de persones amb moltes dificultats. Estic molt contenta de l’elecció que he fet ja que m'agrada i em satisfà el fet d’ajudar la gent que veritablement ho necessita.
S'estudien assignatures com ara Organització de l'atenció a les persones en situació de dependència (organitzar i intervenir en les atencions als diferents col·lectius), Atenció sanitària (fer mobilització i activitats d'assistència sanitària), Atenció higiènica (higiene dels materials, de l'entorn i de la persona dependent), Característiques i necessitats de les persones en situació de dependència (saber les necessitats i com és cada col·lectiu), Destreses socials (les habilitats socials que hem de tenir com a professionals) Empresa i iniciativa emprenedora (projecte d’un any de durada que es lliura a final de curs).