LAIA
PERCICH,
DOMA CLÀSSICA
Vaig començar als 4 o 5 anys en una
hípica prop de Parlavà, però allà no es dedicaven gaire a aquesta
disciplina i vaig canviar d'hípica, vaig anar al CAVA, que és on
entreno des de fa 4 anys.
Ara faig molts concursos importants com
el d'Espanya o el de Catalunya. Al de Catalunya hi competeixo des que
tenia 9 anys però no ha estat fins fa 2 anys que he començat a
guanyar. Aquest any, al campionat de ponis de Catalunya, he
aconseguit la medalla d'or individualment. Al d'Espanya ja hi he anat
2 anys, el primer any vaig quedar sisena i enguany quarta, i medalla
d'or per equips amb la millor nota.
NASARIA BOUBOU,
CICLE
D’ATENCIÓ A LES PERSONES EN SITUACIÓ DE DEPENDÈNCIA
El 2012 va ser l'últim any que vaig
passar a l'institut. Va ser un any en què estava contenta i trista a
la vegada, contenta perquè per fi podia decidir de fer el que
m'agradava i trista per haver de deixar companys.
Companys, un diferent de l’altre, cada persona amb gustos i
caràcters diferents, però tots bones persones. La veritat, estic
molt contenta d'haver passat per l'institut Jaume Vicens Vives perquè
m'ha donat l'oportunitat de conèixer gent increïble i meravellosa.
Estic molt agraïda al professorat pels coneixements i aprenentatges
que m'han ofert, i per haver-me enriquit com a persona.
Penso que és un privilegi ser a
l'institut, però no t’adones dels moments màgics que vius fins
que te n’has anat. Ha passat més d’un any, i de vegades penso
tant de bo hagués aprofitat més; i et vénen records màgics
amb companys de classe a qui no oblidaràs mai.
Ja fa un any que sóc fora i he
començat una nova etapa en un altre centre anomenat INS Vallvera.
Vaig decidir fer el Cicle d'Atenció a les persones en Situació
de Dependència perquè sabia que en aquest camp es necessitava
molta ajuda: es tracta d’un col·lectiu de persones amb moltes
dificultats. Estic molt contenta de l’elecció que he fet ja que
m'agrada i em satisfà el fet d’ajudar la gent que veritablement ho
necessita.
S'estudien assignatures com ara
Organització de l'atenció a les persones en situació de
dependència (organitzar i intervenir en les atencions als
diferents col·lectius), Atenció sanitària (fer mobilització
i activitats d'assistència sanitària), Atenció higiènica
(higiene dels materials, de l'entorn i de la persona dependent),
Característiques i necessitats de les persones en situació de
dependència (saber les necessitats i com és cada col·lectiu),
Destreses socials (les habilitats socials que hem de tenir com
a professionals) Empresa i iniciativa emprenedora (projecte
d’un any de durada que es lliura a final de curs).