Aquest
curs s'han format tres noves parelles lingüístiques
El
passat dijous 17 d'octubre es van conèixer els alumnes que formaran
les tres noves parelles lingüístiques que s'han format aquest curs
2013-2014 a l'institut Jaume Vicens Vives.
Tres
alumnes de primer de batxillerat internacional faran de padrins de
tres alumnes de tercer i de primer d'ESO de l'aula d'acollida: Marc
Palmada Flores amb Lesly Lemus Perdomo, d'Hondures; Miquel Alberca
Ballell amb Cristian Chetrari, de Moldàvia; i Adam Teixidó Bonfill
amb Viviana Hernández Ulloa, d'Hondures. Es trobaran setmanalment a
l'hora del pati i parlaran de tot una mica.
Aquesta
activitat és molt interessant perquè dóna l'oportunitat a
l'alumnat que acaba d'arribar de poder parlar en català. Tot allò
que aprenen a l'aula d'acollida no té sentit si després no tenen
amb qui practicar.
Per això és tan important la feina desinteressada que fan aquests
alumnes de batxillerat internacional. Per a l'alumnat nouvingut
poder parlar de tu a tu amb un altre alumne és important perquè
els dóna més confiança i els fa agafar més interès que no tan
sols contestar les preguntes del professorat. I ja sabem que a
l'hora del pati parlen més en castellà entre ells que no pas en
català.
Aquest
ja és el quart curs que des de l'aula d'acollida del Vives oferim
aquesta eina de les parelles lingüístiques, que permet la plena
integració en llengua catalana a la vida de l'institut i a la
societat en general.
Esperem
que aquestes trobades tinguin molt de profit i que comenci també
una bona amistat.
ANTÒNIA VILAPLANA (Tutora aula d'acollida)
PROJECTE
ROSSINYOL
Divendres
15 de novembre a les 6 de la tarda, al Centre Cívic Ter
(Fontajau-Taialà), es va donar inici al projecte Rossinyol
d’enguany.
Aquest
projecte consisteix a ajudar a aprendre la llengua catalana als
alumnes amb dificultats lingüístiques, i a ensenyar-los la
nostra ciutat, Girona.
Els
mentors, que són estudiants de la UdG, i voluntaris, ensenyen als
mentorats, que són els alumnes amb dificultats, un dia a la
setmana, ja sigui matí o tarda, dies laborals o caps de setmana.
Aquesta
ajuda no només la reben els alumnes d'ESO, sinó que també es fa a
primària. A l'institut Jaume Vicens Vives ens han donat tres
places, ocupades per: Betsabé Lemus (2E), Wanting Li(3D) i Linmin
Qiu(3D).
El
divendres 15 va ser tot una mica especial. Hi van assistir les
famílies dels mentorats, els voluntaris, els mestres i els
professors dels alumnes. També hi va haver un petit refrigeri, amb
galetes i altres aliments.
I
per fer-ho tot una mica més divertit, es va realitzar un joc per
trobar la parella que pertocava a cada alumne: el mentor tenia una
peça d'un puzle, i el mentorat, en tenia una altra, i la parella es
formava quan dues peces encaixaven.
Amb
aquest projecte hi col·laboren la UdG i l'Ajuntament de Girona i
s’acabarà el mes de maig de l’any que ve.
Text:
ENIA RAMOS (3ESO D)
CIUTADANS
DE GIRONA, CIUTADANS DEL MÓN
Divendres
22 de novembre els alumnes nouvinguts de l'aula d'acollida del Vives
van participar en l'activitat Ciutadans de Girona, ciutadans del món
que cada curs organitzen els tutors de les aules d'acollida amb
l'Ajuntament de Girona.
Aquest
dia, al saló de descans del teatre municipal, van ser rebuts per
l'alcalde, Carles Puigdemont, i li van poder fer preguntes sobre
allò que els preocupa més: si hi haurà continuïtat de les aules
d'acollida, per què bona part dels ciutadans de Catalunya volen ser
un país independent, si seria possible allargar els dies de fires,
si hi haurà feina per a tothom, si es durà a terme la nova llei
que farà que la llengua catalana no sigui obligatòria...
Després
de la foto de grup i de l'esmorzar al centre cultural la Mercè van
participar en una gimcana que els va donar l'oportunitat de
conèixer-se entre ells, perquè estaven barrejats amb alumnes
d'altres instituts, i de conèixer serveis com l'estació jove, el
centre de normalització lingüística, la casa de cultura, el cul
de la lleona i l'oficina de turisme de la Rambla.