ROSES ANÒNIMES (4 ESO)
Els estudiants de quart d’ESO, com és tradició, han dut a terme una activitat de Sant Jordi que es realitza al Vives des de fa molts anys i que consisteix a posar a la venda, per anticipat, les roses d’aquesta diada.
El funcionament ha estat el següent: dues setmanes abans del 23 d’abril, durant les hores del pati d’ESO i de Batxillerat, els clients (alumnes, professors, etc.) arribaven a la paradeta, triaven una etiqueta on havien d’anotar el nom i el curs de la persona a qui volien enviar la flor, i podien escriure-hi també un missatge personal de felicitació, d’ànims, d’amor, ... o simplement no apuntar-hi res. Arribat el dia assenyalat, els nois i les noies de 4t s’han trobat a primera hora, coordinats per la professora Montserrat Juhera, per col·locar les etiquetes a les roses i posteriorment repartir-les a tots els destinataris.
Les alumnes Maria Frigola i Betsabè Vilà, de 4t A, han valorat molt positivament aquesta activitat, a partir de la qual s'ha pogut recaptar una quantitat important de diners que seran destinats al viatge de fi de curs. En general, han destacat la cara de sorpresa i la il·lusió amb què la gent rebia les roses.
UN DRAC A LA RAMBLA (ESO)
Alumnes de 4t preparades per repartir les roses |
UN DRAC A LA RAMBLA (ESO)
Els alumnes d'Educació Visual i Plàstica de tots els nivells han estat els autors de l'original drac escamat que reposa a les parets de la Rambla Dolors Condom del nostre centre.
Segons els professors que imparteixen aquesta matèria (Imma de Batlle, Assumpta Planas i Joan Alfred Mengual), la finalitat d'aquest treball era construir un drac mitjançant un sistema de treball cooperatiu.
A la paret s'hi ha col·locat la silueta del drac, que s'ha bastit amb unes escates elaborades pels estudiants aplicant diverses tècniques segons les indicacions dels professors: algun grup ha estudiat la textura i ha folrat l'escata de roba, de paper, de plàstic, etc.; altres han treballat els colors, les tipologies de lletres, el monocromatisme, ... Així doncs, de la feina feta per cada alumne n'ha resultat aquest esplèndid exemplar de dragó que, amb una mirada fixa, guarda algun tresor tot esperant l'arribada del nostre cavaller.
FESTA DE SANT JORDI (ESO)
La tarda de dilluns dia 23 d'abril ha estat dedicada a la celebració de la Diada de Sant Jordi. Amb aquest motiu, professors i alumnes han preparat diverses actuacions, de les quals ha pogut gaudir un públic conformat per alumnes d'ESO. Tot seguit us expliquem quin ha estat el programa que hem pogut veure al teatre de l'institut.
Aula d'acollida: lectura de poemes en català
La celebració s'ha iniciat amb una lectura de poemes per part dels alumnes de l'Aula d'Acollida coordinats, com sempre, per la professora Antònia Vilaplana. D'entrada, han llegit la sardana Sant Jordi triomfant -escrita a mode de poema simfònic- de Josep Maria Folch i Torres. En segon lloc la llegenda de Sant Jordi, i per últim 4 poemes: La diada de Sant Jordi de Joan Maragall, Quatre coses de Maria Antònia Salvà, Sant Jordi duu una rosa mig desclosa de Josep Maria de Sagarra i Bella i sola de Pere Quart. Tot plegat anava acompanyat d'una presentació amb lletres i dibuixos que ha quedat molt bé. El públic els ha aplaudit molt.
Lectura de poemes en anglès
Alguns alumnes de 1r d'ESO, preparats per la professora d'Anglès Núria Feliu, han llegit poemes de R. L. Stevenson. Aquí teniu la llista dels participants en aquesta activitat: Helena Xifra i Irene Roura (1A), Agnès Barbesà i Laia Fonalleras (1B), Guillem Bonavia i Georgina Colomer (1C) i Paula Altimir i Carla Juanes (1D).
Activitats en francès
La professora Anna Ribas ha treballat amb els nois i noies de les optatives de Francès per poder-nos oferir diverses actuacions. En primer lloc, amb un escenari que reproduïa un restaurant d'ambientació francesa i asseguts per parelles com els enamorats, els alumnes de 4t d'ESO han representat el poema Déjeuner du matin, el tema del qual és el desamor.
A continuació, l'Elisabet Barroso i la Maria Cruz han interpretat una cançó de Carla Bruni, Quelqu'un m'a dit, acompanyades per la guitarra de la Maria Sàbat.
Tot seguit, un grup ben nombrós d'alumnes, també de 4t, ha cantat Tous les garçons et les filles, una melodia emblemàtica que l'artista Françoise Hardy posà de moda l'any 1962. Es tractava de: Paula Aguado, Betti Bayona, Elisabet Barroso, Maria Cruz, Maria Marquier, Maria Frigola, Victòria Garcia, Marta Fossas, Natàlia Lorman, Ester Motjer, Clara Muñoz, Mariona Pagès, Martina Planella, Eduard Sanllehí, Pau Vila, Carla Ríos i Amal Quevedo.
I ja per acabar aquest apartat, sha fet entrega dels diplomes del Concurs de Traducció de la UPF a: Marina Amorós Trepat, Mireia Bach-Esteve Sobrerroca, Berta Eudaldo Alonso, Icíar Fernández Merlo, Ganna Kuzmina, Raluca Mitache, Elsa Pórtulas Asensio, Betty Bayona Baanders, Júlia Carbó López, Rosa Claret de Castro, Marta Fossas i Mallorquí, Maria Frigola i Puig, Isaac Gultresa Boada, Natàlia Lorman Carbó, Maria Marquier Ferrer, Esther Motjer Ayats, Clara Muñoz López, Marina Planellas González, Amal Quevedo Fernández, Carla Ríos Astorch, Alba Sánchez Cortés, Mireia Solé i Costa, Alba Thió i Pera , Berta Thió i Pera i Joan Vila i Pujolràs.
Cançons amb veu i guitarra
Els alumnes de 3r d'ESO de la professora Rosor Rabassedas ens han ofert, amb veus i guitarres, les cançons El far del sud (Sopa de cabra), Bona nit (Els Pets) i Que tinguis sort (Lluís Llach).
Danza Koduro
Quatre alumnes (les germanes Silvia, Laurinda i Dana De Carvalho, i Tania Pereira) ens han ballat la cançó de Don Omar Danza Koduro.
Maria Sàbat i Nico Giovardini
La Maria Sàbat i en Nico Giovardini, acompanyats de les guitarres, ens han interpretat dues peces, una en català i l'altra en anglès.
Jordina Verdaguer
Finalment, com a cloenda, l'alumna de 3D Jordina Verdaguer ens ha cantat Yo te esperaré, cançó interpretada per Cali & El Dandee.
Segons els professors que imparteixen aquesta matèria (Imma de Batlle, Assumpta Planas i Joan Alfred Mengual), la finalitat d'aquest treball era construir un drac mitjançant un sistema de treball cooperatiu.
A la paret s'hi ha col·locat la silueta del drac, que s'ha bastit amb unes escates elaborades pels estudiants aplicant diverses tècniques segons les indicacions dels professors: algun grup ha estudiat la textura i ha folrat l'escata de roba, de paper, de plàstic, etc.; altres han treballat els colors, les tipologies de lletres, el monocromatisme, ... Així doncs, de la feina feta per cada alumne n'ha resultat aquest esplèndid exemplar de dragó que, amb una mirada fixa, guarda algun tresor tot esperant l'arribada del nostre cavaller.
FESTA DE SANT JORDI (ESO)
La tarda de dilluns dia 23 d'abril ha estat dedicada a la celebració de la Diada de Sant Jordi. Amb aquest motiu, professors i alumnes han preparat diverses actuacions, de les quals ha pogut gaudir un públic conformat per alumnes d'ESO. Tot seguit us expliquem quin ha estat el programa que hem pogut veure al teatre de l'institut.
Aula d'acollida: lectura de poemes en català
La celebració s'ha iniciat amb una lectura de poemes per part dels alumnes de l'Aula d'Acollida coordinats, com sempre, per la professora Antònia Vilaplana. D'entrada, han llegit la sardana Sant Jordi triomfant -escrita a mode de poema simfònic- de Josep Maria Folch i Torres. En segon lloc la llegenda de Sant Jordi, i per últim 4 poemes: La diada de Sant Jordi de Joan Maragall, Quatre coses de Maria Antònia Salvà, Sant Jordi duu una rosa mig desclosa de Josep Maria de Sagarra i Bella i sola de Pere Quart. Tot plegat anava acompanyat d'una presentació amb lletres i dibuixos que ha quedat molt bé. El públic els ha aplaudit molt.
Els alumnes de l’Aula d’Acollida que van actuar són: Marco Rodríguez, Jason Mendoza, Chaimae Saidi, Linmin Qiu, MaryCielo Quiroz, Álex Mejía i Marco Rodríguez (1ESO); Indira Alaniz, Liliana Varela, Alejandra Díaz, Rafael Ávila i Clara Pinto (2ESO); Güifang Shi, Lamin Fatty, Hassana Kamara, Adina Tomaru, Brenda Quiroz (3ESO); Yulya Mezhgikhova, Yifeng Zhou, Pamela Alberto, Pavittar Singh, Fàtima Serbouti, Leidy Reyes, Ionut Minea, Fengjiao Wang i Xin Fang i Inna Teplukha, Feng Lin i Tatiana Zúniga (4ESO).
Concert de música clàssica
La Marta Torres (flauta travessera) i l'Arnau Estebanell (violoncel), estudiants de 2n i 1r de batxillerat respectivament, ens han ofert un petit concert en què han interpretat dues peces de J. S. Bach.Lectura de poemes en anglès
Alguns alumnes de 1r d'ESO, preparats per la professora d'Anglès Núria Feliu, han llegit poemes de R. L. Stevenson. Aquí teniu la llista dels participants en aquesta activitat: Helena Xifra i Irene Roura (1A), Agnès Barbesà i Laia Fonalleras (1B), Guillem Bonavia i Georgina Colomer (1C) i Paula Altimir i Carla Juanes (1D).
Activitats en francès
La professora Anna Ribas ha treballat amb els nois i noies de les optatives de Francès per poder-nos oferir diverses actuacions. En primer lloc, amb un escenari que reproduïa un restaurant d'ambientació francesa i asseguts per parelles com els enamorats, els alumnes de 4t d'ESO han representat el poema Déjeuner du matin, el tema del qual és el desamor.
A continuació, l'Elisabet Barroso i la Maria Cruz han interpretat una cançó de Carla Bruni, Quelqu'un m'a dit, acompanyades per la guitarra de la Maria Sàbat.
Tot seguit, un grup ben nombrós d'alumnes, també de 4t, ha cantat Tous les garçons et les filles, una melodia emblemàtica que l'artista Françoise Hardy posà de moda l'any 1962. Es tractava de: Paula Aguado, Betti Bayona, Elisabet Barroso, Maria Cruz, Maria Marquier, Maria Frigola, Victòria Garcia, Marta Fossas, Natàlia Lorman, Ester Motjer, Clara Muñoz, Mariona Pagès, Martina Planella, Eduard Sanllehí, Pau Vila, Carla Ríos i Amal Quevedo.
I ja per acabar aquest apartat, sha fet entrega dels diplomes del Concurs de Traducció de la UPF a: Marina Amorós Trepat, Mireia Bach-Esteve Sobrerroca, Berta Eudaldo Alonso, Icíar Fernández Merlo, Ganna Kuzmina, Raluca Mitache, Elsa Pórtulas Asensio, Betty Bayona Baanders, Júlia Carbó López, Rosa Claret de Castro, Marta Fossas i Mallorquí, Maria Frigola i Puig, Isaac Gultresa Boada, Natàlia Lorman Carbó, Maria Marquier Ferrer, Esther Motjer Ayats, Clara Muñoz López, Marina Planellas González, Amal Quevedo Fernández, Carla Ríos Astorch, Alba Sánchez Cortés, Mireia Solé i Costa, Alba Thió i Pera , Berta Thió i Pera i Joan Vila i Pujolràs.
Cançons amb veu i guitarra
Els alumnes de 3r d'ESO de la professora Rosor Rabassedas ens han ofert, amb veus i guitarres, les cançons El far del sud (Sopa de cabra), Bona nit (Els Pets) i Que tinguis sort (Lluís Llach).
A la imatge hi veiem: Emma Díez, Guillem Estebanell, Paula Forcadell, Aida García, Clara Mendoza, Marina Montenegro, Verònica López, Joan Lloret, Nil Oliver, Enia Ramos, Clàudia Rodríguez i Laura Valentí (2 ESO) i Pol Bonavia, Mariona Codina, Nico Giovanardi, Lluc Huguet, Gina Martinell i Rocío Sciacca (3 ESO).
Danza Koduro
Quatre alumnes (les germanes Silvia, Laurinda i Dana De Carvalho, i Tania Pereira) ens han ballat la cançó de Don Omar Danza Koduro.
Maria Sàbat i Nico Giovardini
La Maria Sàbat i en Nico Giovardini, acompanyats de les guitarres, ens han interpretat dues peces, una en català i l'altra en anglès.
La Maria i en Nico |
Finalment, com a cloenda, l'alumna de 3D Jordina Verdaguer ens ha cantat Yo te esperaré, cançó interpretada per Cali & El Dandee.