diumenge, 22 d’octubre del 2017

LLIÇÓ INAUGURAL DE LA PROFESSORA M. LLUÏSA GONZÁLEZ: UN PARELL DE FRAGMENTS

Una lliçó. Com ha de ser una lliçó?

Aquesta pregunta s’assembla a la que jo vaig fer a l’Equip Directiu del primer Col·legi on vaig impartir classe, al 1980. Era un col·legi mig municipal mig estatal, en aquella època s’anomenaven els C.L.A.E’s, “Colegios Libres Adoptados por el Estado”. Era una espècie de col·legi concertat dels d’ara, i això passava a Caldes de Montbui. Quan vaig haver passat, nerviosa, l’entrevista laboral per veure si em contractaven, em varen dir: “Tens alguna pregunta?” i jo, que acabava de fer cinquè de Físiques a la UAB. i l’únic que sabia és que semblava que m’havia d’agradar fer classes, més per l’admiració que tenia per molts professors meus que perquè sabés res de l’ofici, vaig respondre: “Sí, com es fa una classe?”

Els hi va fer tanta gràcia aquesta sinceritat, que em varen dir que em contractaven!

Amb 26 anys, estrena com a docent

(…)

Al llarg d’aquests 33 anys he viscut cinc lleis diferents, si no em descompto, regulant la manera d’impartir l’ensenyament:


Quan vaig arribar s’impartia el BUP, el Batxillerat Unificat Polivalent, que durava tres anys; i el COU, el Curs d’Orientació Universitària, que durava un any. Jo tenia 26 anys i molta il·lusió de començar en el Centre on venien els alumnes de molts pobles dels voltants de Girona, entre els quals els de Cassà de la Selva, el meu poble. Per cert, eren peculiars: molt espontanis, alegres, cridaners, feien sempre campana per la Festa Major del poble.... Se’ls distingia de lluny. Quan arribava la TEISA provinent de Sant Feliu, baixava una munió de gent (alguns practicaven l’autoestop, molt més habitual que ara en aquella època), i ja sabíem que eren ells. Algun d'ells es devia aixecar i fer-me una foto a mitja classe, que després em varen fer arribar. El fet em va fer molta gràcia (val a dir que en aquells moments era impensable que després poguessin penjar la foto a les xarxes...).

La fotografia "robada" que ens explica la M. Lluïsa