divendres, 30 de desembre del 2016

POEMES DE NADAL (3)

Us reproduïm alguns dels poemes nadalencs que han escrit els nois i noies de 4t d’ESO.

PROMESA

Somriure profund,
mirada buida.
Esperit nadalenc
ànima moribunda!

Amarg sentiment
com la dolça harmonia.
Incomptables hiverns
sense la teva companyia..

Nadal gèlid i malvat
et burles dels que ja no són al teu costat.
Nadal mentider i traïdor
no saps com superar la teva por.

Dies d'esperança,
nits de plors i laments.
Records dels sentiments,
desig d'enyorança!

Aquells instants especials
sota la nit estrellada,
quan em vas prometre que mai
veuria la il·lusió apagada.

Aquell Nadal que em van prometre
me l'han arrencat del meu cor.
Mai més no podré tornar a estimar,
mai més no podré sentir l'amor...


Júlia Ibañez 


OBJECTIU DESENFOCAT
Fum, fum, fum!
Nadal: Pel·lícula en negre i blanc.
Fum, fum, fum!
Cementiri de fulles oblidat.

Fum, fum, fum!
Recordo un any de neu alba, clara.
Fum, fum, fum!
Camp de xemeneies, olor de pa.

Fum, fum, fum!
Novelles il·lusions d'un pròxim any.
Fum, fum, fum!
El negre s'endú els colors de la llum.

Fum, fum, fum!
I jo em quedo sol en aquest carrer,
Fum, fum, fum!
Dins la pel·lícula de negre i blanc.

Arnau Lleixà